۲۱ تیر ۱۳۹۶، ۱۵:۲۱

معاون هماهنگی استاندار زنجان خبرداد:

لزوم اشتغالزایی با منابع کم در روستاها

لزوم اشتغالزایی با منابع کم در روستاها

زنجان-معاون هماهنگی استاندار زنجان گفت:در روستا به علت تنوع فعالیت می‌توان اشتغال را با کمترین منابع ایجاد کرده و موجب ماندگاری افراد در روستاها شد.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد رحمتی ظهر چهارشنبه در کارگروه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی استان زنجان ، افزود: برنامه‌ها باید به صورت عملیاتی اجرایی شود و به صورت کمی تعریف شود.

وی اظهار کرد: در روستا به علت تنوع فعالیت می‌توان اشتغال را با کمترین منابع ایجاد کرده و موجب ماندگاری افراد در روستاها شد.

معاون عمرانی استانداری زنجان گفت: سایتی در زنجان با متولی‌گری بنیاد مسکن انتخاب شده و قرار است، نخستین جشنواره استانی روستا در زنجان برگزار و در سنوات آینده به صورت ملی برگزار شود.

وی به برگزاری نخستین جشنواره روستا در استان اشاره کردو گفت: اعتقاد داریم زنجان ظرفیت برگزاری چنین جشنواره‌ای را دارد، چرا که حوزه فعالیت‌ها درباره روستا وسیع است و ارتباط دو سویه شهروندان با روستاییان و برقراری ارتباط تجاری بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان از اهداف برگزاری این جشنواره است.

رحمتی تاکید کرد: ایجاد هتلینگ برای حضور گردشگران در فضایی مشابه فضای روستایی، ایجاد فضاهایی برای عرضه محصولات تولیدی در روستاهااز جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این جشنواره است.

معاون عمرانی استانداری زنجان تصریح کرد: اجرای برنامه‌ها باید همراه با درصدهای تحقق و همچنین موضوعات کمی و شامل مقادیری باشد که بتوانیم بگوییم برای امسال چه برنامه‌ای در نظر گرفته شده و چه مقدار از آن محقق شده است.

رحمتی گفت: دستگاه‌های اجرایی یک سری وظایف ذاتی دارند و هدف ما این است که برنامه‌ای که قرار است، دستگاه‌ها اجرایی کنند را در کارگروه مشخص تا نسبت به برنامه‌ریزی بهتر در این زمینه اقدام شود.


 

کد خبر 4029106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha