۲۱ تیر ۱۳۹۶، ۱۵:۱۹

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان:

ورود گردشگر خارجی به زنجان افزایش یافته است

ورود گردشگر خارجی به زنجان افزایش یافته است

زنجان- مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: شیب نمودار گردشگری خارجی از ۹۸۶ نفر در سال ۱۳۹۱ به مرز ۶ هزار نفر در سال گذشته رسیدو افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، یحیی رحمتی ظهر چهارشنبه در جلسه کارگروه میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان، افزود: خوشبختانه استقبال و حضور زنجانی ها و میهمانان داخلی و خارجی درجشنواره  غذای اکو مطلوب بود و یکی از دلایل استقبال از این جشنواره اطلاع‌رسانی در حوزه فضای مجازی بود و این جشنواره به مدت سه روز با حضور ۱۴ کشور برگزار شد.

وی اظهار کرد: این جشنواره با حضور ۵۰ عکاس و خبرنگار برگزار شد واین جشنواره با همکاری استانداری زنجان سازمان همکاری‌های اکو، شورای شهر و شهرداری زنجان، صدا و سیما، دانشگاه علوم پزشکی  برگزار شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: طی سال گذشته جشنواره آش ۱۴۰ تور ورودی به استان بود ودر مدت زمان اجرای جشنواره، تخت خالی در هتل‌ها وجود نداشت.

رحمتی  تاکید کرد: طی سال گذشته کارگروه‌های متعددی در بحث گردشگری و صنایع دستی در استان زنجان برگزار شد که شامل کارگروه‌های شهرستانی، ستادهای شهرستانی و استانی بود.

وی افزود: توسعه زیر ساخت‌های گردشگری استان، توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها در محورهای گردشگری استان، توسعه تبلیغات و اطلاع‎رسانی بخش گردشگری استان، توسعه آموزش‌های لازم به فعالان شاغل در بخش گردشگری، شناسایی، معرفی و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری فرهنگی  از برنامه های سال جاری است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان اتصریح کرد: شیب نمودار گردشگری خارجی از ۹۸۶ نفر در سال ۱۳۹۱ به مرز ۶ هزار نفر در سال گذشته رسید، اما این هنوز کف انتظار ما نیز نیست و باید بیشتر شود و در سال گذشته ورود گردشگر به استان رشد داشته است.

کد خبر 4029110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha