۲۱ تیر ۱۳۹۶، ۲۰:۴۳

رئیس کانون کارگردانان سینما:

دور از شأن سینمای ایران است که افراد احساس رهاشدگی داشته باشند

دور از شأن سینمای ایران است که افراد احساس رهاشدگی داشته باشند

هفتمین شب کانون کارگردانان سینما شامگاه ۲۱ تیرماه برگزار شد و در ابتدای این مراسم رئیس کانون کارگردانان سینما نسبت به وضع معیشت برخی از اعضای صنوف مختلف سینمایی، انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، هفتمین شب کانون کارگردانان سینما شامگاه ۲۱ تیرماه با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران در پردیس سینمایی ملت آغاز شد.

در این مراسم جمعی از فیلمسازان، کارگردانان، هنرمندان و مسئولان سینمایی از جمله محمدمهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی، کیانوش عیاری، رخشان بنی اعتماد، داریوش فرهنگ، فاطمه معتمدآریا، سامان مقدم، نرگس آبیار، سیروس الوند، محمدحسین قاسمی، همایون اسعدیان، مازیار میری، محمدحسین مهدویان، فریدون جیرانی، غلامرضا موسوی و امیرحسین شریفی حضور داشتند.

داریوش فرهنگ در ابتدای این مراسم درباره هفتمین شب کانون کارگردانان سینمای ایران بیان کرد: این کانون در این سال ها توانسته این مراسم را برگزار کند و علیرغم مشکلات کانون کارگردانان حفظ شد.

سپس محمدرضا بزرگ نیا رئیس کانون کارگردانان خانه سینما پشت تریبون قرار گرفت و با اشاره به اینکه سال گذشته به دلیل درگذشت عباس کیارستمی مراسم شب کانون کارگردانان برگزار نشد از گفتگوهایی درباره مشکلات سینمای ایران صحبت کرد و اینکه امشب به این موضوعات هم پرداخته می شود.

وی ادامه داد: امشب با توجه به حضور وزیر ترجیح می دهیم به شرایط تولید و سختی های آن بپردازیم که تاکنون مطلوب نبوده است.

بزرگ نیا اظهار کرد: معیشت صنوف برای بعضی از مرز بحران هم گذشته است. دولت، خانه سینما و صنوف باید برای رفع مشکل معیشتی و از کار افتادگی و بیکاری طرح و برنامه داشته باشد. دور از شأن سینمای ایران است که این افراد احساس رهاشدگی داشته باشند. سینمایی که فضیلتی برای همکاران اش قایل نیست، قابل اعتماد نیست. خواسته ما این است که نگذارید این مسائل ادامه داشته باشد.

در بخش های دیگر این مراسم از ۴ نسل از کارگردانان سینمای ایران و همچنین کارگردان تازه وارد و حرفه ای تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 4029473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha