۲۲ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۵۱

رییس اداره میراث فرهنگی ورامین:

جمجمه کشف‌شده در ورامین متعلق به دوره افشاریه یا قاجار است

جمجمه کشف‌شده در ورامین متعلق به دوره افشاریه یا قاجار است

ورامین - رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری ورامین گفت: «جمجمه» کشف‌شده در ورامین متعلق به دوره افشاریه تا قاجار است.

به گزارش خبرنگار مهر، شهاب پازوکی پیش از ظهر پنج‌شنبه در خصوص جمجمه پیداشده در خیابان اسفندآباد ورامین، گفت: قبرستان قدیمی ورامین در محدوده خیابان اسفندآباد بوده و جمجمه کشف‌شده متعلق به همین قبرستان است.

وی با تأکید بر اهمیت کاوش‌های باستان‌شناسی در محدوده خیابان اسفندآباد ورامین، گفت: ازآنجایی‌که این خیابان در محدوده مرکز شهر ورامین واقع‌شده، انجام این کاوش‌ها نیاز به اعتبار زیاد دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان ورامین قدمت جمجمه پیداشده در محدوده خیابان اسفندآباد را متعلق به دوره افشاریه تا قاجاریه دانست و گفت: با هماهنگی که با فرمانداری ورامین انجام‌شده است، از تمام ادارات خواسته‌شده تا قبل از هر حفاری در محدوده شهرستان ورامین، نسبت به هماهنگی با اداره میراث فرهنگی و گردشگری این شهرستان اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، مردادماه سال گذشته بود که شرکت آب و فاضلاب جنوب شرق استان تهران در حفاری‌هایی در محدوده خیابان اسفند آباد ورامین تعداد زیادی شی‌ء سفالی، اسکلت انسان، آجر و خشت‌های پخته‌شده از کاوش‌های اولیه این قبرستان به دست آورد.

بر اساس مصوبه هیئت‌وزیران، پیش از هرگونه اقدام کاری و پژوهشی دستگاه‌های دولتی در مناطق تاریخی باید استعلام‌های لازم از سازمان میراث فرهنگی انجام شود.

کد خبر 4029714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha