وزیر خارجه فرانسه امروز وارد عربستان می شود

وزیر خارجه فرانسه امروز وارد عربستان می شود

وزیر خارجه فرانسه در سفری به خاورمیانه و برای رایزنی درباره بحران کشورهای عربی عضو شورای همکاری خلیج فارس، امروز وارد عربستان می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه روز شنبه (امروز) وارد عربستان می شود.

وزارت خارجه فرانسه در بیانیه ای اعلام کرد که یکی از اهداف لودریان نزدیک کردن دیدگاه های کشورهای عربستان، امارات، بحرین و مصر با قطر است. این در حالی است که روزنامه الشرق الاوسط خبر داده که سفر وزیر خارجه فرانسه دو روز به طول خواهد انجامید و کویت، امارات و قطر را نیز شامل خواهد شد.

سفارت فرانسه در ریاض نیز در بیانیه ایی اعلام کرد که لودریان امروز با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان و عادل الجبیر وزیر خارجه این کشور دیدار خواهد کرد. بر اساس این خبر او می خواهد سریعا بحران قطر به زودی به پایان برسد و قرار است در جده با همتای سعودی خود در نشست خبری مشترکی حضور پیدا کند.

بر اساس این بیانیه وزیر خارجه فرانسه می خواهد در جریان سفرش به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از دیدگاه های این کشورها مطلع شده و فرانسه نیز نقشی در میانجیگری که کویت رهبری آن را به عهده دارد داشته باشد.

سفارت فرانسه در ریاض اعلام کرده که پاریس کاملا از میانجیگری کویت در حل بحران کشورهای عربی و قطر حمایت می کند و تلاش های وزیر خارجه فرانسه در راستای تلاش های شرکای آمریکایی، بریتانیایی و آلمانی فرانسه صورت می گیرد.

پیشتر وزرای خارجه بریتانیا، آلمان و آمریکا در سفرهایی که به منطقه داشته اند تلاش کرده اند بحران کشورهای عربی را حل و فصل کنند که تا کنون نتیجه ملموسی به همراه نداشته است.

کد خبر 4030809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha