درواکنش به ترامپ؛

پنتاگون: هیچ پایگاه نظامی جایگزین پایگاه العدید قطر نمی‌شود

پنتاگون: هیچ پایگاه نظامی جایگزین پایگاه العدید قطر نمی‌شود

در حالی که ترامپ اخیرا گفته بود اگر این کشور بخواهد می تواند ده ها پایگاه را جایگزین پایگاه هوایی العدید قطر کند، وزیر دفاع این کشور گفته قرار نیست واشنگتن به دنبال ساخت پایگاه جدیدی باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری النشره، پرونده بحران کشورهای عربی با یکدیگر تا حد زیادی شکاف و اختلاف در بدنه دولت تازه کار آمریکا را آشکار کرده است، در حالی که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به روشنی از مواضع عربستان و امارات در برابر قطر حمایت کرده و بارها دوحه را به حمایت از تروریسم متهم کرده است، رکس تیلرسون وزیر خارجه این کشور مطالبات کشورهای عربی از قطر را غیرقابل اجرا و توجیه های قطر را منطقی می داند.

اظهارات اخیر ترامپ درباره پایگاه هوایی العدید آمریکا در قطر که ۱۱ هزار نیروی آمریکایی در آن حضور دارند گوشه دیگری از اختلافات در واشنگتن را آشکار کرده است، ترامپ گفته بود اگر ایالات متحده مجبور شود از پایگاه هوایی العدید خارج شود ده ها کشور آمادگی دارند که میزبان نیروهای آمریکایی باشند و برای ایالات متحده یک پایگاه نظامی بسازند.

حالا پنتاگون در پاسخ به ترامپ این مسأله را رد کرده و جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا اعلام کرده قرار نیست واشنگتن به دنبال ساخت پایگاه نظامی دیگری به عنوان جایگزین برای پایگاه نظامی العدید باشد.

در حالی که آمریکا عملیات های هوایی خود علیه داعش را از این پایگاه انجام می دهد متیس اعلام کرد که بحران کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس تأثیری بر فعالیت و عملیات های این پایگاه نداشته و آمریکا دلیلی نمی بیند که بخواهد به دنبال ساخت پایگاه های دیگری باشد.

وی تأکید کرده که این پایگاه یکی از مهم ترین پایگاه های نظامی برای جنگ علیه داعش به شمار می رود و به صورت ۲۴ ساعته فعالیت می کند و تجهیزات نظامی به آن ارسال می شود. وزیر دفاع آمریکا تأکید کرده با این وجود واشنگتن می خواهد بحران کشورهای عربی به زودی حل شود و با حمایت مالی از تروریسم مقابله می کند نه تنها در قطر بلکه در همه کشورها.

کد خبر 4032163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha