۲۷ تیر ۱۳۹۶، ۱۴:۰۲

معاون اول رئیس جمهور:

مناطق آزاد پایگاه اصلی جذب سرمایه خارجی و صادرات هستند

مناطق آزاد پایگاه اصلی جذب سرمایه خارجی و صادرات هستند

کیش - معاون اول رئیس جمهور گفت: مناطق آزاد باید پایگاه اصلی جذب سرمایه خارجی،‌ افزایش صادرات کالاهای تولیدی وصادرات مجدد به کشورهای همسایه باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسحاق جهانگیری ظهر سه شنبه پس از افتتاح فرودگاه و بندرگاه جزیره هندورابی در جمع خبرنگاران گفت: در طی سالهای گذشته تلاش های بسیاری انجام شده تا زیرساخت های لازم در مناطق آزاد به منظور فعالیت بخش خصوصی و جذب سرمایه های خارجی ایجاد شود.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه هدف گذاری اصلی در منطقه آزاد کیش افزایش گردشگری و تا حدودی رشد تجارت است گفت: در همه زمینه های پیش بینی شده مناطق آزاد موفقیت های نسبی کسب کرده اند و باید در خلیج فارس به صورت جدی به وضعیت سایر جزایر رسیدگی شود و این موضوع از اولویت های دولت دوازدهم است.

وی با اشاره به سرمایه گذاری 100 میلیارد تومانی منطقه آزاد کیش در جزیره هندورابی گفت: خوشبختانه منطقه آزاد کیش در این موضوع پیش قدم شده و کار توسعه جزیره هندورابی را در دست گرفته است به طوری که ما شاهد اقدامات زیربنایی نظیر احداث فرودگاه، بندرگاه و هتل در هندورابی هستیم که می تواند بستر مناسبی برای جذب گردشگران و پر کردن اوقات فراغت علاقمندان داشته باشد.

دکتر جهانگیری اظهار امیدواری کرد این اقدام آغازی برای توسعه در سایر جزایر خلیج فارس باشد تا ایران بتواند از فرصت بزرگی که برای توسعه در جزایر و سواحل جنوبی  خود دارد به خوبی بهره مند شود.

معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: توسعه سواحل مکران یکی از مهمترین برنامه های دولت یازدهم بوده و به صورت جدی در دولت دوازدهم پیگیری خواهد شد تا شاهد استقرار جمعیت و واحدهای بزرگ صنعتی که نیازمند آب هستند در این سواحل باشیم.

وی ادامه داد: طراحی خوب و جامعی در ستاد توسعه سواحل مکران انجام شده و ما امیدواریم بیشتر از دریا و سواحل برای توسعه کشور استفاده کنیم.

دکتر جهانگیری در بخش دیگری از سخنانش به سیاست های اقتصاد مقاومتی و آثار آن در توسعه مناطق آزاد اشاره کرد و گفت: سیاست های اقتصاد مقاومتی موجب شده تا ما در توسعه صادرات غیرنفتی ارتقاء بخش نفت و گاز و بهره وری جهت گیری های درستی داشته باشیم.

وی در پایان خاطر نشان ساخت: منطقه آزاد کیش در دستیابی به اهداف تعیین شده در چارچوب سیاست های اقتصاد مقاومتی موفق بوده و توانسته دو برابر بیش از پیش بینی ها پیشرفت کند. دولت از عملکرد این منطقه راضی است و برای سال 96 نیز طرح های جدیدی در دست اقدام دارد. 

کد خبر 4034596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha