۱ مرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۱۶

در دیدار سفیر روسیه با رضایی مطرح شد؛

عزم تهران و مسکو برای افزایش همکاری‌های راهبردی در منطقه

عزم تهران و مسکو برای افزایش همکاری‌های راهبردی در منطقه

در دیدار سفیر روسیه با دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بر تعمیق همکاری‌های استراتژیک در عرصه‌های اقتصادی و امنیتی منطقه تأکید شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، لوان جاگاریان سفیر روسیه در تهران صبح یکشنبه اول مردادماه با محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار  و گفتگو کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، با راهبردی خواندن نگاه دو کشور، عزم و اراده دو ملت را در نگاه رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهور روسیه متجلی دانست و افزود: نقش و جایگاه مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور روسیه در تقویت مناسبات و همکاری‌های دو کشور، مهم و اساسی بوده است.

دکتر محسن رضایی در ادامه با تأکید بر گسترش روابط ایران و روسیه گفت: باید تلاش کنیم تصمیم سازان دو کشور، این روابط را به‌منزله یک سرمایه ارزشمند دانسته و از تعمیق آن حمایت کنند. ما دولتمردان روسیه را افرادی مستقل و عاقل یافته‌ایم که در این سال‌ها در برابر فشارهای آمریکا، مقاومت کرده‌اند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه بر لزوم توسعه همکاری‌های استراتژیک ایران و روسیه در موضوعات اقتصادی، سیاسی و امنیتی در عراق و سوریه تأکید کرد و گفت: ما و روسیه تحریم هستیم و می‌توانیم از این تحریم‌ها با همکاری هم یک فرصت تاریخی بسازیم و از بازارهای مشترک ایران، روسیه در منطقه برای سرمایه‌گذاری و مبادلات اقتصادی بهره ببریم.

در ادامه سفیر روسیه با تشکر از مواضع دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با نظرات شما را به مسکو منتقل خواهم کرد. وی افزود: در هنگام سفر آقای پوتین به ایران و دیدارش با مقام معظم رهبری، شاهد روابط گرم و توام با احترام سران دو کشور بودم. نشست همکاری‌های روسیه، ایران و ترکیه در موضوع سوریه به‌زودی برگزار خواهد شد و همچنین چهاردهمین نشست مشترک اقتصادی ایران و روسیه نیز در شرف تشکیل است.

کد خبر 4038838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha