۵ مرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۲۱

اوکراین تابعیت «ساکاشویلی» رئیس‌جمهوری سابق گرجستان را لغو کرد

اوکراین تابعیت «ساکاشویلی» رئیس‌جمهوری سابق گرجستان را لغو کرد

رئیس جمهوری سابق گرجستان از حق شهروندی خود در اوکراین محروم شد حال آنکه توضیحی برای این تصمیم دولت کی یف ارائه نشده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، اداره مهاجرت اوکراین از لغو حق شهروندی «میخائیل ساکاشویلی» رئیس جمهوری سابق گرجستان خبر داد که از سال ۲۰۱۵ میلادی به تابعیت این کشور درآمده بود.

این اداره بی آنکه علت لغو تابعیت ساکاشویلی را شرح دهد، اعلام کرد این تصمیم با حکم «پترو پروشنکو» رئیس جمهوری اوکراین اتخاذ شده است.

این در حالی است که ساکاشویلی که سابقا از متحدین پروشنکو محسوب می شد، در حال حاضر خارج از اوکراین به سر می برد اما گفته که از حقوق خود دفاع می کند.

گفتنی است ساکاشویلی چندی پیش نیز از سمت فرمانداری استاد «ادسا» اوکراین استعفا داده بود.

ساکاشویلی در سال ۲۰۰۴ میلادی بر اثر انقلاب مخملی در گرجستان به قدرت رسید و در دو دوره تا سال ۲۰۱۳ میلادی ریاست جمهوری این کشور را بر عهده داشت.

وی در ماه نوامبر سال ۲۰۱۳ میلادی در پی رسیدن «گئورگی مارگولاشویلی» به قدرت در گرجستان، این کشور را ترک کرد و ابتدا عازم آمریکا و سپس وارد اوکراین شد.

رئیس جمهوری پیشین گرجستان در اوایل سال ۲۰۱۵ میلادی در «کی یف» پایتخت اوکراین، به عنوان رهبر شورای بین المللی اصلاحات این کشور منصوب شد .

کد خبر 4042864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha