۷ مرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۰۱

برانکو تنها خارجی برنده؛

نکات آماری و خواندنی هفته اول لیگ برتر/ مهمان ناخوانده صدرنشین شد

نکات آماری و خواندنی هفته اول لیگ برتر/ مهمان ناخوانده صدرنشین شد

هفته نخست هفدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر با صدرنشینی یک تیم تازه وارد به پایان رسید. شکست استقلال در آبادان با غایبان پرتعداد هم از اتفاقات مهم این هفته بود.

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: نخستین هفته از رقابت های لیگ برتر با انجام ۸ بازی پنجشنبه و جمعه گذشته پیگیری شد. از ساعت عجیب و دیرهنگام برگزاری این مسابقات که بگذریم، از نکات عجیب دیگر این مسابقات نتیجه جالب توجه شاگردان مهدی تارتار و ایستادن این تیم در صدر جدول پس از پایان مسابقات هفته نخست بود. 

استقلال تهران هم که غایبان زیادی داشت در نخستین بازی لیگ جدید خود نتیجه را به تیم صنعت نفت آبادان واگذار کرد.

* برانکو تنها خارجی برنده هفته اول
از ۱۶ تیم حاضر در رقابت های لیگ برتر سه تیم پرسپولیس، سپاهان و گسترش فولاد تبریز از مربیان خارجی استفاده می‌کنند و دست بر قضا هر سه تیم از مربیانی کروات، نام آشنا و میانسال بهره می‌برند. از جمع این سه تیم که از مربیان خارجی استفاده می‌کنند تنها پرسپولیس با برانکو به پیروزی رسید تا وی تنها خارجی برنده در اولین هفته این مسابقات باشد. سپاهان با زلاتکو کرانچار برابر شاگردان دایی متوقف شد و لوکا بوناچیچ با شکستی سنگین مقابل پارس جنوبی جم کار خود را در هفته نخست به اتمام رساند.

نکته جالب این بود که هر سه تیمی که از مربی خارجی استفاده می‌کردند هفته نخست در خانه خود بازی کرده و میزبان حریفان شان بودند.

* زودهنگام و دیرهنگام ترین گل
سریع ترین گلی که در هفته نخست این رقابت ها به ثمر رسید، گلی بود که امین قاسمی فر مهاجم تیم فوتبال پدیده خراسان در دقیقه سوم بازی مقابل پیکان به این تیم زد. دیرهنگام ترین گل به ثمر رسیده در هفته نخست نیز دو گلی بود که میثم دورقی بازیکن تیم استقلال خوزستان در دقیقه ۹۰ وارد دروازه تراکتورسازی کرد و همچنین گلی که حسین بادامکی بازیکن تیم سیاه جامگان در دقیقه ۹۰ وارد دروازه تیم فوتبال ذوب آهن کرد.

گل دورقی برای استقلال خوزستان منجر به پیروزی تیمش شد و گلی سه امتیازی بود اما گلی که بادامکی به ذوب آهن زد منجر به فرار این تیم از شکست و کسب یک مساوی خانگی برای شاگردان میثاقیان بود. هر دو گل دقیقه ۹۰ باعث کسب  امتیازاتی برای تیم های سیاه جامگان و استقلال خوزستان شد.

* صدرنشین ناخوانده 
شاید کمتر کسی فکرش را می کرد که صدرنشینی در هفته نخست این مسابقات به تیمی برسد که نخستین بازی خود را در تاریخ رقابت های لیگ برتر تجربه می کرد. اما تیم پارس جنوبی جم با نتیجه درخشانی که در هفته نخست گرفت با عبور از پرسپولیس و دیگر تیم های برنده به صدر جدول این مسابقات رسید.

* پرگل و کم گل ترین بازی
ویژگی بارز هفته نخست رقابت های لیگ برتر این بود که هیچ بازی بدون گل به پایان نرسید و در مجموع نیز در این هفته ۲۰ بار توپ از خط دروازه ها عبور کرد. پر گل ترین بازی هفته به دیدار پارس جم و گسترش باز می‌گردد که ۵ بار توپ از خطوط دروازه عبور کرد  پس از آن ذوب آهن و سیاه جامگان با رد و بدل کردن ۴ گل دومین بازی پر گل هفته را انجام دادند.

در مقابل دیدار تیم های استقلال خوزستان - تراکتورسازی و همچنین استقلال تهران - صنعت نفت با داشتن تنها یک گل کم گل ترین بازی‌های هفته بود.

* تیم‌هایی که گل نزدند و تیم هایی که گل نخوردند
از بین ۱۶ تیم لیگ برتری سه تیم پرسپولیس، صنعت نفت و استقلال خوزستان تیم هایی بودن که با کلین شیت کارشان را آغاز کردند و در مقابل این سه تیم، سه تیم استقلال تهران، تراکتورسازی و فولاد خوزستان هم تیم هایی بودند که موفق به گلزنی نشدند.

* ۲ گلزن خارجی
در هفته نخست لیگ برتر ۲۰ بار توپ از خطوط دروازه عبور کرد و ۱۹ بازیکن زننده این ۲۰ گل بودند. آلوز نانگ مهاجم کامرونی تیم پارس جنوبی جم با زدن دو گل بهترین گلزن هفته نخست و در نتیجه بهترین گلزن لیگ تا به اینجای کار بود. به جز نانگ، کرار جاسم عراقی هم برای صنعت نفت گلزنی کرد تا این بازیکن در کنار نانگ تنها گلزنان خارجی لیگ برتر در هفته نخست باشند.  همچنین می‌توان گفت محمد نصرتی مدافع ۳۵ ساله تیم نفت تهران هم مسن ترین گلزن هفته نخست رقابت های لیگ برتر بوده است. 

* بهترین پیروزی و بهترین تیم
تیم تازه لیگ برتری شده پارس جنوبی جم نه تنها با توجه به پیروزی چهار بر یکی که مقابل میزبان خود گسترش فولاد تبریز به دست آورد تهاجمی ترین تیم هفته شد و بهترین نتیجه را در این هفته گرفت، بلکه این تیم تنها تیمی بود که خارج از خانه به پیروزی رسید تا تنها میهمان برنده در هفته نخست باشد. طبیعی است که گسترش فولاد هم تنها میزبان بازنده بود و تیمی است که ضعیف ترین نتیجه را در بین ۱۶ تیم به دست آورد. 

* تیم‌های نفتی شگفتی آفرینان هفته نخست
در مجموع هم می‌توان گفت سه تیم نفتی حاضر در لیگ برتر موفق شدند در عین ناباوری حریفان خود را مغلوب کرده تا با سه پیروزی موفق ترین تیم‌های هم خانواده باشند. تیم صنعت نفت در خانه موفق به شکست دادن تیم مدعی استقلال تهران شد، تیم نفت تهران که تنها چند روز از تشکیل آن می‌گذرد موفق شد میهمان خود سپیدرود را در حالی مغلوب کند که با یک گل از این تیم عقب افتاده بود و در آخر هم تیم پارس جنوبی جم موفق شد در یک بازی خارج از خانه با نتیجه پرگل ۴ بر یک میزبان خود را از پیش رو بردارد. 

کد خبر 4043712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha