۹ مرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۴۲

فرمانده سازندگی قرارگاه خاتم الانبیا(ص):

۷۰ پروژه شهری را در تهران به اتمام رساندیم

۷۰ پروژه شهری را در تهران به اتمام رساندیم

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) گفت: ۷۰ پروژه شهری را در تهران به اتمام رساندیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار عبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا(ص) در مراسم افتتاح بزرگراه شهید همدانی و تونل شهدای غزوه با  اشاره به ویژگی های اخلاقی شهید همدانی گفت: یکی از ویژگی های بارز این شهید بزرگوار قاطعیت در برابر بالادستی ها و مهربانی و رافت در افراد زیردست بود.

وی افزود: این شهید بزرگوار یک هفته قبل از شهادتش به قرارگاه آمده بود و تلاش می کرد بحث جمع آوری کمک های مالی برای مردم سوریه را مانند دوران دفاع مقدس ادامه دهد. این شهید به من گفت ما از غافله جا مانده ایم و خون دلها می خوریم.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا(ص) افزود: از شهردار تهران تشکر می کنم که این بزرگراه را به نام این شهید نامگذاری می کند و انشاالله خدا توفیق دهد که راه این شهید را ادامه دهیم.

سردار عبداللهی در ادامه با اشاره به پروژه های شهری گفت: متاسفانه برخی این باور را دارند که با افتتاح پروژه ها مشکلات ترافیکی و زیست محیطی رفع شود که این یک اشتباه بزرگ است.

وی توضیح داد: متاسفانه توسعه شهر تهران نامتوازن بوده و ما شاهد حاشیه نشینی در این کلانشهر هستیم. از سوی دیگر برخی از مشکلات ناشی از عدم مدیریت است. تجمیع مراکز مهم در تهران و ضرورت حضور برای شهرستانی در این کلانشهر برای رفع برخی مسائل و نیازمندهای باعث شده ترافیک در تهران بیداد کند و این ترافیک به سادگی قابل حل نیست.

فرمانده سازندگی قرارگاه خاتم الانبیا با اشاره به ورود قرارگاه خاتم الانبیا(ص) در پروژه های شهری گفت: با توجه به حجم کارهای عمرانی در تهران ما بالغ بر ۹۰ پروژه را تقبل کردیم که ۷۰ پروژه به پایان رسیده است.

سردار عبداللهی با اشاره به پروژه های بزرگی مانند پل صدر، تونل نیایش و کاروانسرا سنگی که توسط قرارگاه خاتم الانبیا عملیاتی شده گفت: در میان این ۹۰ پروژه ما ۵۰ تونل کیلومتر حفر کردیم، ۷۲ کیلومتر پل و روگذر و ۷۵ کیلومتر بزرگراه داشته ایم که اجرای این حجم از زیرساخت در تهران واقعا کار سنگینی است.

وی با اشاره به پروژه پل صدر گفت: در شرایطی دو هزار نفر بر این پروژه کار می کردند که در پایین پل رفت و آمد جریان داشت و همین موضوع کار را دشوارتر می کرد.

سردار عبداللهی در ادامه باارائه چند پیشنهاد برای کاهش ترافیک و رفع معضلات زیست محیطی گفت: موضوع اول این است که ما باید ورودی ها و خروجی های تهران را مهندسی کنیم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) توضیح داد: پیشنهاد ما این است که تونلی از میدان سپاه تا آزادگان که بازار تهران را دربرگیرد احداث شود تا ضمن انتقال بافت از این تونل مانع ورود حجم قابل توجهی دیزل به تهران شویم.

وی به شهرک های اقماری اطراف تهران اشاره کرد و گفت: باید هر چه زودتر این شهرک ها به وسیله خطوط ریلی به تهران منتقل شود.

سردار عبداللهی در خاتمه گفت: اقدامات ما متعلق به همه مردم ایران است، امروز تاکید مقام معظم رهبری حل مشکل مردم به خصوص اشتغال است که ما در این زمینه ها آمادگی ورود صددرصدی را داریم.

کد خبر 4046393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha