۹ مرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۱۵

در نشست خبری شبکه امید مطرح شد

راه اندازی شبکه‌ای مختص نوجوانان/ به مطالبه رهبری پاسخ گفتیم

راه اندازی شبکه‌ای مختص نوجوانان/ به مطالبه رهبری پاسخ گفتیم

رضا پورحسین قائم مقام سیما در نشست تشریح برنامه های شبکه امید از اهمیت دادن به قشر نوجوان و برنامه سازی برای آنها خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری تشریح برنامه های شبکه امید امروز دوشنبه نهم مرداد با حضور رضا پورحسین قائم مقام سیما و مهدی سالم مدیر شبکه امید در ساختمان معاونت سیما برگزار شد.

پورحسین در ابتدا درباره اهمیت این شبکه گفت: شبکه امید علاوه بر اینکه یک کانال رسانه ای است به مخاطب هم بستگی دارد. نوجوانی یک گذرگاه روانی است که از کودکی کنده و میل به جوانی دارد و بعضی از روانشناسان این دوره را دارای یک ظرفیت چند بعدی می دانند.

وی ادامه داد: این دوره بهترین زمان برای وجوه عاطفی فرد است و در هدایت فرد تاثیر به سزایی دارد. بسیاری از پایه های بنیادین شکل گیری شخصیت جوان را در نوجوانی و حتی در کودکی می بینیم پس بهتر است آنها شبکه ای مختص خود داشته باشند.

پور حسین یادآور شد: پیش از این نوجوانی در جایگاهی در شبکه ها قرار گرفته بود که نه در میان کودکان دیده می شد و نه جوانان. متاسفانه در نظام آموزشی برای دوره نوجوانی اهمیت قایل نشده اند. اوج این نگاه زمانی بود که رهبر معظم انقلاب ۲ سال قبل اشاره ای داشتند به این دوره و باعث شد ما با در نظر گرفتن کانالی تخصصی برای نوجوانان به این مطالبه پاسخ دهیم.

وی در پایان متذکر شد: این شبکه روز پنجشنبه ۱۲ مردادماه افتتاح می شود و از روز جمعه ۱۳ مرداد به سمع و نظر مخاطبان می رسد. قصد بر این است که در این شبکه در همه قالب های نمایشی از مستند تا نمایشی برنامه سازی شود.

نشست خبری تشریح باید و نبایدهای شبکه امید و رونمایی از لگوی این شبکه امروز دوشنبه نهم مردادماه با حضور رضا پورحسین قائم مقام معاون سیما، سالم مدیر شبکه امید و احسان کاوه قائم مقام مدیر شبکه برگزار شد.

در این نشست سالم مدیر شبکه امید درباره این شبکه اظهار کرد: ما از سال گذشته به صورت آزمایشی پخش شبکه را شروع کردیم و از میلاد امام رضا (ع) پخش رسمی آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به دوره نوجوانی گفت: ما ۱۲ تا ۱۸ سال رابه عنوان دوره نوجوانی مد نظر قرار داده ایم که این دوران فرد از کودکی کنده شده و به واسطه بلوغ تغییرات جسمی و روحی در وی دیده می شود. هم اکنون ۵میلیون ۳۰۰ هزار نوجوان در کشور وجود دارد که اینها در سن بلوغ و رشد جسمی عقلی و معرفتی قرار دارند.

مدیر شبکه امید با اشاره به اتفاقات مختلف سنین نوجوانی مثل کنکور، فضای کاری، دغدغه ها و آسیب های روانی اظهار کرد: ما سعی می کنیم برای همه این دغدغه ها برنامه های مختلفی داشته باشیم و همچنین در بخش های مختلف شبکه از نیروهای جوان بهره می گیریم که از نویسندگی تا کارگردانی، تصویربرداری، اجرا و بازیگری دوره می بینند.

سالم با اشاره به افتتاح رسمی این شبکه عنوان کرد: ما مراسمی در روز پنجشنبه دوازدهم مرداد با حضور رئیس سازمان صداوسیما خواهیم داشت و روز جمعه نیز به مناسبت روز میلاد امام رضا (ع) افتتاحیه رسمی با حضور نوجوانان داریم. از روز پنجشنبه بعد از افتتاح رسمی کنداکتور شبکه تغییر می کند و برنامه های تولید ما به روزی شش ساعت و نیم افزایش پیدا می کند.

مدیر شبکه امید در این نشست درباره سریال های تولیدی در شبکه امید تصریح کرد: ما برای هر سال چهار سریال در نظر گرفته ایم، سریال های آسیای شرقی پربیننده ترین و پرتقاضاترین برنامه های ما از نگاه مخاطب هستند که البته در میدان تربیتی ما قرار ندارند. به هر حال دوره نوجوانی دوره حساسی است و ما در زمینه مجموعه هایی که در خارج از کشور تولید می شود با مشکلاتی مواجه هستیم اما تلاش ما این است که در قالب های مختلف انیمیشن، سینمایی و سریال برنامه هایی متناسب با فرهنگ خودمان تولید کنیم که امیدواریم سه تا چهار ماه آینده  این برنامه ها روی آنتن برود.

وی با اشاره به فعالیت نوجوانان در حوزه فضای مجازی عنوان کرد: ما حوزه های مختلفی را برای برنامه سازی نوجوانان تعریف کردیم که حوزه برودکست و سایبر از جمله آنهاست. مسلما وقتی نوجوانان در حوزه سایبر فعالیت دارند ما هم باید در این حوزه فعالیت داشته باشیم.

سالم در پایان سخنان خود به پخش پیام بازرگانی از این شبکه اشاره و بیان داشت: پخش پیام بازرگانی بخش درآمدزای سازمان است که ما در حال حاضر ما هیچ پیام بازرگانی در شبکه پخش نمی کنیم اما اگر قرار باشد پیام های بازرگانی به پخش برسد با توجه به نیازی که دوره سنی نوجوان دارد تلاش خود را می کنیم پیام ها مرتبط بادوره نوجوانی باشد.

در این نشست احسان کاوه قائم مقام شبکه امید به طراحی هویت بصری و لگوی این شبکه اشاره کرد و گفت: با توجه به تجربیاتی که ما داشتیم پروژه یک بسته هویتی در شبکه امید کلید خورد.

وی با اشاره به در نظر گرفتن ویژگی های نوجوانی در طراحی لگو و ویدیوهای تصویری شبکه امید اظهار کرد: مخاطب نوجوان دوست ندارد سنش پایین در نظرگرفته شود و دوره سنی او از پیچیدگی هایی داراست ما هم در طراحی های خود این پیچیدگی ها را به کار گرفتیم. در طراحی لگوی شبکه نیز عنصر جوانه و رشد که از دل زمین گرفته شده و طرح ایرانی بته و جقه استفاده شده است.

در پایان این نشست با حضور مدیران و یک نوجوان از لگوی شبکه امید رونمایی شد.

کد خبر 4046491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
      0 0
      👏👏👏👏