۱۰ مرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۵۰

قرار سبز هفته دوم مرداد؛

مهار آتش طبیعت به دست دلسوزان محیط زیست

مهار آتش طبیعت به دست دلسوزان محیط زیست

فعالان محیط زیست دومین هفته مردادماه را با برنامه‌هایی برای حفظ محیط زیست در سراسر کشور سپری کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، فعالان محیط زیست در قرار سبز هفته دوم مردادماه، این هفته را نیز با برنامه‌هایی برای حفظ محیط زیست در سراسر کشور سپری کردند.

در لرستان بعد از نشست عده ای از فعالین محیط زیست  کشوری در گهر طوماری درسالن همایش سازمان محیط زیست کشور توسط فعالین محیط زیست دورود نصب شد که  تعداد زیادی از فعالین محیط زیست  در استان های مختلف از این طومار حمایت همه جانبه کردند و مخالفت خود را با امضا اعلام کردند. در این طومار امضای مدیر کل های اداره حفاظت محیط زیست مختلف کشور هم دیده می شود. در خرم آباد نیز طی حمایت مردمی از باغ ملی گیاهشناسی زاگرس در این شهر بیش از ۸ هزار نفر از فعالان محیط زیست و مردم شهر خرم آباد هم صدا با هم حمایت خود را از جلوگیری واگذاری زمین اختصاص یافته برای احداث باغ ملی گیاهشناسی زاگرس اعلام کردند. آبیاری نهال های سایت آزاد صخره نوردی هم توسط انجمن سبز اندیشان لرستان و سازمان آتش‌نشانی خرم آباد انجام شد. این عملیات طبق برنامه ریزی قبلی و تعیین شده و همچنین همکاری لازم با سازمان آتش‌نشانی شهرستان خرم آباد انجام گرفته است.

در کرمانشاه دومین مرحله آبیاری نهال های پارک کوهستان توسط  سمن پیام آوران اردیبهشت کرمانشاه برگزار شد.  همایش پیاده روی خانوادگی و آبیاری نهال‌های پارک جنگلی سراب قنبر کرمانشاه به دعوت یاران ندای قاصدک کرمانشاه و سبزگستران با شعار «نگهداری کنیم از آنچه کاشته ایم» انجام شد. نیروهای فعال مردمی، انجمن سبز زاگرس، ادارات منابع طبیعی و محیط زیست کرمانشاه هم به مهار آتش سوزی بلاله چله پرداختند. در پاوه آتشسوزی منطقه حفاظت شده دروله و مرخیل پاوه که از یکشنبه صبح شروع شده بود با تلاش انجمن ژیوای پاوه، کمیته ژیوای دوریسان، اداره منابع طبیعی پاوه، اداره محیط زیست پاوه و نیروهای مردمی دوشنبه شب مهار شد. مراد فلاحی گاوچالی  در سر پل ذهاب برای آبرسانی به داوطلبین اطفاحریق، مسیر صعب العبور پاطاق را پیمود.

در رودسر استان گیلان مراسم رونمایی و اهدای ویلچرهای خریداری شده با عواید حاصل از فروش در بطریهای پلاستیکی با حضور فعال اعضای قدمهای سپید برگزار شد. استقبال از فرا رسیدن روز دریای کاسپین با پاکسازی ساحل سحرخیز محله در لاهیجان هم توسط اداره حفاظت محیط زیست و سازمان های مردم نهاد لاهیجان و لنگرود انجام گرفت.

موسسه ناجیان نبص زمین آذربایجان غربی هر سه شنبه طرح پاکسازی ته سیگار را در یکی از مناطق انجام می‌دهند که این هفته در  پارک قائم انجام شد.

در تهران با همت جمعیت پژواک طبیعت جمع آوری فیلتر سیگار و در پلاستیکی  در بوستان ولایت استان تهران انجام شد. در جاجرود هم با همت اعضای کمیسیون صلح سبز مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر، پاکسازی  رودخانه جاجرود انجام گرفت.

در خوزستان شاهد تلاش عشایر شیمبار برای اطفاء حریق ارتفاعات منطقه حفاظت شده شیمبار بودیم.

این هفته همچنین اجتماع حامیان محیط زیست ۱۳ مرداد در کرج با رونمایی از کارت حامیان محیط زیست کوهسار و  تندیس های بازیافتی و انجام می‌گیرد.

مجمع فعالان زیست محیطی نیز در  راستای یک پارچه سازی و مسئولیت بخشیدن به تک تک مردم، به صدور  کارت عضویت هوشمند فعالان محیط زیست سراسر کشور اقدام کرده‌اند که تا امروز ۳۰۰کارت عضویت برای فعالان محیط زیست کشور صادر شده است.

کد خبر 4047229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha