۱۱ مرداد ۱۳۹۶، ۱۶:۲۱

مدیر باغ کتاب

بر روی افزایش سرانه مصرف کتاب تمرکز کرده ایم

بر روی افزایش سرانه مصرف کتاب تمرکز کرده ایم

مدیر باغ کتاب گفت: تلاش ما این است که سرانه مصرف کتاب را افزایش دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیر باغ کتاب در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب که باغ کتاب مجموعه ای فرهنگی است که به فعالیت دیگر صنوف ضربه نمی زند گفت: ما بر روی آموزش و افزایش سرانه مصرف کتاب تمرکز کرده ایم.

سید مجید حسینی ادامه داد: سال گذشته با توزیع ۳۴۰ هزار کتاب میان دانش آ موزان، ۴ دقیقه سرانه مطالعه را افزایش دادیم و سعی داریم در باغ کتاب سرانه مطالعه مردم شهر را بار دیگر افزایش دهیم.

مدیر باغ کتاب با بیان اینکه طبق مطالعات انجام شده در مورد سرانه مطالعه، ایران در بین ۴۷ کشور دنیا، رتبه ۳۹ را دارا ست اظهار داشت: تلاش ما بالابردن سطح سواد دانش آموزان و ارتقاء سرانه مطالعه است.

وی افزود: مجموعه باغ کتاب دارای سه فاز برای کودکان ۲ تا ساله، ۸ تا ۱۲ ساله و ۱۲ تا ۱۸ ساله است.

حسینی در تشریح این سه فاز گفت: فاز اول هنوز تکمیل نشده است اما فاز دوم با همکاری کره جنوبی و فاز سوم با همکاری دانشگاه تهران تکمیل شده است.

وی تصریح کرد: این مجموعه دارای ۸ لایه، کتابفروشی، مراکز علمی، باشگاه علم، فودکورت، گالری، کشتی کتاب و آموزشکده باغ کتاب است.

مدیر باغ کتاب افزود: ما تمرکز اصلی و بیشترین سرمایه گذاری را به سنین ۸ تا ۱۲ سال اختصاص داده ایم، یعنی همان سنی که متأسفانه آموزش و پرورش برنامه خاصی برای آنها ندارد.

حسینی خاطرنشان کرد: در حالی که در این سن دانش آموزان بسیار آموزش پذیر هستند و باید از این فرصت بهترین استفاده شود.

وی با بیان اینکه باغ کتاب بزرگترین کتابفروشی تهران است ادامه داد: این مجموعه در ۷ هزار مترمربع، ۴ هزار عنوان کتاب دارد این در صورتی است که ما برای بخش بزرگسالان، ۷ هزار جلد کتاب در نظر گرفته ایم.

مدیر باغ کتاب گفت: باغ کتاب به تدریج گسترش بیشتری می یابد به طوری که ما هفته آینده افتتاح پردیس سینمایی را با ۱۰ سالن سینما، یک سالن تئاتر با ظرفیت ۴۵۰ نفر خواهیم داشت.

کد خبر 4048656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha