۱۳ مرداد ۱۳۹۶، ۱:۴۰

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی:

روابط ناتو-روسیه در سخت ترین شرایط خود از زمان جنگ سرد قرار دارد

روابط ناتو-روسیه در سخت ترین شرایط خود از زمان جنگ سرد قرار دارد

دبیرکل ناتو می گوید که روابط میان این ائتلاف نظامی و مسکو در سخت ترین شرایط خود از زمان جنگ سرد قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «نیو ایندین اکسپرس»، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل «سازمان پیمان آتلانتیک شمالی» (NATO) روز پنج شنبه با انتقاد از روسیه به اتهام نقش این کشور در بحران اوکراین، گفت که روابط میان این ائتلاف نظامی و مسکو در سخت ترین شرایط خود از زمان جنگ سرد قرار دارد.

پس از اظهارات رئیس جمهور آمریکا پیرامون کاهش شدید روابط میان واشنگتن- مسکو، دبیرکل ناتو نیز در سخنان خود مدعی شد که «اقدامات بی ثبات کننده» روسیه در شرق اوکراین امیدها را برای حل و فصل دیپلماتیک این بحران از بین برده است.

استولتنبرگ به خبرگزاری سی اِن اِن گفت: «فکر می کنم درست است بگویم که روابط ناتو با روسیه بیش از هر وقت دیگری از زمان جنگ سرد، در شرایطی دشوار قرار دارد».

وی در ادامه مدعی شد: «در پایان جنگ سرد، ما امیدوار بودیم که روابط نزدیکی را با روسیه برقرار کرده و توسعه دهیم. اما با الحاق غیرقانونی کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ و تداوم اقدامات بی ثبات کننده روسیه در شرق اوکراین، روابط میان ناتو و مسکو به طور قابل ملاحظه ای رو به زوال رفت».

استولتنبرگ همچنین گفت که ناتو همچنان به پرهیز از افزایش تنشها متعهد است و رویکردی دوطرفه متشکل از «بازدارندگی دفاعی و گفتگو» را تعقیب می کند.

وی اظهار داشت: «تا زمانی که قدرتمند هستیم، و تا زمانی که قابل پیش بینی هستیم، قادریم در گفتگویی سیاسی با روسیه با هدف پرهیز از تشدید تنشها و اجتناب از آغاز یک جنگ سرد جدید، شرکت کنیم».

کد خبر 4049606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha