۱۸ مرداد ۱۳۹۶، ۶:۰۱

با رد تقاضای مداخله جویانه دولت پرو؛

اعلام همبستگی کشورهای عضو «ائتلاف بولیوار» با دولت ونزوئلا

اعلام همبستگی کشورهای عضو «ائتلاف بولیوار» با دولت ونزوئلا

وزرای خارجه کشورهای عضو «ائتلاف بولیوار» ضمن رد تقاضای مداخله جویانه کشور پرو و متحدان آن علیه ونزوئلا، برای حمایت از دولت «نیکلاس مادورو» با یکدیگر دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تله سور، وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان «ائتلاف بولیوار» با رد تقاضای مداخله جویانه پرو و متحدان آن علیه ونزوئلا، به نشانه همبستگی با دولت «نیکلاس مادورو» در «ششمین نشست فوق العاده شورای سیاسی» این سازمان در شهر کاراکاس- پایتخت ونزوئلا- با یکدیگر دیدار کردند.

در مقابل، وزیر امور خارجه اکوادور در بیانیه ای اعلام کرد که کشورهای عضو «ائتلاف بولیوار» تقاضای مداخله جویانه پرو را رد کرده و در عوض پیرامون استراتژیهایی برای تقویت و تعمیق «گفتگوی سیاسی میان کشورهای عضو» بحث و گفتگو می کنند.

اعضای سازمان ائتلاف بولیوار که در نشست کاراکاس شرکت کرده اند، عبارتند از: ونزوئلا، اکوادور، بولیوی، کوبا و نیکاراگوئه.

این نشست اعضای سازمان «ائتلاف بولیوار» با نشستی دیگر در شهر «لیما»- پایتخت پرو- همزمان شد که به ابتکار دولت پرو و با هدف بحث و گفتگو پیرامون دولت نیکلاس مادورو و وضعیت کنونی در ونزوئلا برگزار شد.

وزارت امور خارجه پرو اعلام کرد که نمایندگان ۱۷ کشور در این نشست شرکت کرده اند؛ هرچند رسانه های محلی تنها از حضور ۱۵ وزیر خارجه در این نشست خبر دادند.

لازم به ذکر است که وزرایی از کشورهای شیلی، مکزیک، کلمبیا، آرژانتین، برزیل، پاراگوئه، اروگوئه، کاستاریکا، جامائیکا و گویان در این نشست شرکت داشتند.

«هرالدو مونز» وزیر امور خارجه شیلی روز دوشنبه اعلام کرد که وزرای کشورهای مذکور قصد دارند برای کنترل و نظارت بر وضعیت جاری در ونزوئلا «یک گروه دائمی» تشکیل دهند.

گفتنی است مقامات آمریکا برغم به رسمیت نشناختن مجلس مؤسسان ونزوئلا، در نشست برگزار شده در لیما شرکت نکردند. وزیر خارجه پیشین پرو به یک رسانه محلی گفت که واشنگتن برای حفظ وجهه خود از دخالت در بحران ونزوئلا اجتناب می کند؛ چرا که دولت مادورو همواره امپریالیسم آمریکا را به حمایت از مخالفان متهم می کند.

کد خبر 4054019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha