هاآرتص:

اسرائیل در مذاکرات توافق آتش بس جنوب سوریه حضور داشت

اسرائیل در مذاکرات توافق آتش بس جنوب سوریه حضور داشت

روزنامه اسرائیلی هاآرتص فاش کرد که شماری از مسئولان رژیم صهیونیستی از جمله مسئولان موساد در جریان مذاکرات آتش بس در جنوب سوریه حضور داشته اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه اسرائیلی هاآرتص فاش کرد که روسیه، آمریکا و اسرائیل اوایل ماه جولای گذشته دیدارهای محرمانه ای در خصوص توافق برای آتش بس در جنوب سوریه داشته اند.

این روزنامه روز چهارشنبه (امروز) به نقل از مسئولان رژیم صهیونیستی و دیپلمات های غربی که نخواستند نامشان فاش شود گزارش داد که این دیدارها پیش از اعلام توافق برای ایجاد مناطق کاهش تنش در جنوب سوریه صورت گرفته است.

به این ترتیب دیدارهای سه جانبه روسیه، آمریکا و اسرائیل در امان پایتخت اردن و در یکی از پایتخت های اروپایی برگزار شده و مسئولان ارشد امنیتی از واشنگتن، مسکو و تل آویو در این دیدارها حضور داشته اند.

هاآرتص خبر داد که «مایکل راتنی» فرستاده ویژه آمریکا در سوریه و «برت مک گورگ» فرستاده کاخ سفید و ائتلاف آمریکایی ضد داعش و از طرف تل آویو نیز مسئولان وزارت خارجه، وزارت جنگ و موساد رژیم صهیونیستی حضور داشتند. «الکساندر لاورنتیف» فرستاده ویژه «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه هم از طرف روسی در این نشست ها حضور داشته است.

روزنامه اسرائیلی گزارش داده که مسئولان اردنی نیز در نشستی که در امان برگزار شده بود حضور داشتند و سطح نشستی که در اروپا برگزار شده بود از نشست اردن بالاتر بوده است. با وجود اینکه پیشتر نیز به مخالفت اسرائیل با طرح آتش بس در جنوب سوریه اشاره شده بود، این روزنامه در گزارش خود نوشته که دلیل مخالفت هیأت اسرائیلی با این توافق این بوده که به نظر تل آویو توافق آتش بس در جنوب سوریه باعث نمی شود که نفوذ ایران در سوریه به طور کامل از بین برود.

هاآرتص گزارش داده که هیأت رژیم صهیونیستی در این مذاکرات ادعا کرده بود که باید در توافق خروج نیروهای حزب الله و نیروهای ایرانی از خاک سوریه تضمین شود.

کد خبر 4054310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha