۱۸ مرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۱۹

معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند:

پرداخت یک میلیارد تومان وام تحصیلی به دانشجویان علوم پزشکی بیرجند

پرداخت یک میلیارد تومان وام تحصیلی به دانشجویان علوم پزشکی بیرجند

بیرجند- معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از پرداخت یک میلیارد تومان وام تحصیلی به دانشجویان این دانشگاه در سال تحصیلی گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا دستجردی ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: تا کنون اقدامات بسیار موثری در زمینه های فرهنگی و خدمات دانشجویی در بخش های مختلف صورت پذیرفته است.

وی با بیان اینکه در بخش رفاهی شامل اسکان، تغذیه، ایاب و ذهاب و انواع وام و اشتغال دانشجویان خدمات خوبی به دانشجویان ارائه شده است، افزود: اسکان دانشجویان یکی از دغدغه های مهم خانواده ها است که خوشبختانه تا کنون به ۱۰۰ درصد دانشجویان متقاضی خوابگاه واگذار شده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه ۷۵ درصد دانشجویان در خوابگاه های ملکی دانشگاه و ۲۵ درصد در خوابگاه های خودگردان اسکان دارند، گفت: دانشجویان تنها یک سال می توانند از خدمات خوابگاه های ملکی استفاده کنند و بعد از آن به خوابگاه های خودگردان منتقل می شوند.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد هزینه های اسکان در خوابگاه های خودگردان را دانشگاه پرداخت می کند، عنوان کرد: ایاب و ذهاب دانشجویان نیز ۱۰۰ درصد رایگان است.

دستجردی با اشاره به اینکه طی سال گذشته یک میلیارد تومان انواع وام تحصیلی به دانشجویان اعطا شده است، بیان داشت: میزان وام تحصیلی به دانشجویان مجرد ماهیانه ۹۰ هزار تومان و دانشجویان متاهل ماهیانه ۱۵۰ هزار تومان است.

وی با بیان اینکه در وام تحصیلی به دانشجویان متاهل دارای فرزند به ازای هر فرزند ۴۰ هزار تومان اعطا می شود، افزود: کلیه دانشجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی از ۵۰ درصد تخفیف تغذیه برخوردار می شوند.

شرکت ۲۶ دانشجوی علوم پزشکی بیرجند در جشنواره المپیاد ورزشی دختران

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در بیست و دومین جشنواره قرآن و عترت (ع) شش مقام کشوری را کسب کرده است، گفت: دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هشت نشریه نیز دارد.

وی با بیان اینکه اردوهای جهادی مورد تاکید مقام معظم رهبری  است و تاثیرات مستقیمی بر جامعه دارد، عنوان کرد: ۷۰ نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از دوم تا نهم شهریور ماه سال جاری برای ارائه خدمات پزشکی، دندان پزشکی، آموزشی و فرهنگی به اردوهای جهادی در منطقه نهبندان اعزام خواهند شد.

دستجردی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در بین دانشگاه های کشور رتبه اول را در توسعه و ترویج فرهنگ نماز کسب کرده است، اظهار کرد: سیزدهمین جشنواره المپیاد ورزشی دختران نیز در شهریور ماه سال جاری در شهرکرد برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در این جشنواره ۲۶ دانشجو دختر از دانشگاه علوم پزشکی بیرجند شرکت خواهند کرد.

کد خبر 4054622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha