۲۵ مرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۵۸

مهرماه امسال؛

کارگاه شیعه‌شناسی در آلمان برگزار می‌شود

کارگاه شیعه‌شناسی در آلمان برگزار می‌شود

کارگاه شیعه‌شناسی با عنوان «هزار سال مدرسه شیعی»، مهرماه امسال به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در برلین، برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، کارگاه علمی پژوهشی شیعه‌شناسی با عنوان «هزار سال مدرسه شیعی؛ مجالی برای گفت‌وگو و معرفی تشیع»، ۱۴ و ۱۵ مهرماه با حضور اندیشمندان و پژوهشگرانی از کشورهای مختلف جهان به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در برلین برگزار می‌شود.

این کارگاه، نخستین کارگاه رایزنی فرهنگی کشورمان در آلمان با موضوع شیعه‌شناسی است و مستمعین آن اساتید و دانشجویان آلمانی مطالعات اسلام و ایران خواهند بود.

معرفی میراث تشیع در تولید علم، گفت‌وگو درباره مفاهیمی همچون تشیع و اهل بیت (ع) و ارائه تصویر جغرافیای فرهنگی و انسانی تشیع، تعریف فرهنگ و نظام‌های علمی در حوزه‌های علمیه و ارائه تصویری از اجتهاد و مرجعیت از جمله اهداف برگزاری این کارگاه است.

بنابر اعلام این خبر، اندیشمندان و پژوهشگرانی از جمهوری اسلامی ایران، آلمان، عراق، کانادا، ژاپن، آمریکا، بریتانیا و مصر در کارگاه هزار سال مدرسه شیعی حضور خواهند یافت.

کد خبر 4060776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha