۲۶ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۴۸

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

اسرا در اسارت درس آزادگی آموختند

اسرا در اسارت درس آزادگی آموختند

بیرجند-نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه آزادگان زمانی آزاده شدند که داخل زندان رفتند، گفت: اسرا در زندان های رژیم بعثی عراق درس آزادگی آموختند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید علیرضا عبادی صبح پنج شنبه در دیدار با جمعی از آزادگان استان اظهار داشت: از نظر عموم مردم آزاده به معنی آزاد شدن از دست دشمن است اما این تمام معنی آزاده نیست.

وی با بیان اینکه انسان متشکل از جسم و روح بوده که هر کدام شرایط خود را دارد، بیان کرد: دست و پای انسان را به بند کشیدن و زنجیر به گردن او آویختن مربوط به جسم آدمی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه روح انسان سیر الی الله دارد و در این راه موانع و بندهایی است که او را از این مسیر باز می دارد، عنوان داشت: حرص، طمع، ترس، هوای نفس، پول و رفاه  بندهایی است که مانع انسانیت آدمی بوده و او را از سیر الی الله باز می دارد.

عبادی با تأکید بر اینکه شرف، عزت و روح انسان تنها با سیر الی الله و وصل الی الله قانع می شود، بیان داشت:  اما انسان به اشتباه در گیر بندهایی از جمله خورد و خوراک، خشم و شهوت می شود و این شخص هرگز انسان نخواهد شد.

وی ادامه داد: بنابراین آزاده روزی نیست که اسرای جنگ از زندان صدام آزاد شدند بلکه آن ها زمانی آزاده شدند که داخل زندان رفتند و درها به رویشان بسته شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه آزادگان از ثروت ها و لذت های دنیا بریدند و آزاد شدند، افزود: اسرا در بند های صدام کلاس آزادگی را آموختند و هر کس به اندازه خودش از این کلاس ها بهره برد.

عبادی به شخصیت والای آزاده سرفراز سید علی اکبر ابوترابی اشاره کرد و گفت: آوازه تحمل این مردم بزرگ زیر شکنجه به گوش همه دنیا رسیده است و تحمل او به اندازه ای بود که شکنجه گر او مریدش می شود.

وی ادامه داد: این ها به این دلیل است که او از قید دنیا آزاد شده بود، دنبال شهرت، مقام، ریاست و پول نبود بلکه به دنبال سیر الی الله بود و این ها سبب رشد وی شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خطاب به آزادگان گفت: امروز در هر مکان و در هر رتبه ای از آزادگی که هستید باید این آزادگی را حفظ کرده و حتی بر آن اضافه کنید.

عبادی  با بیان اینکه خدا ذره ای از آنچه در راه اسلام آسیب دیده اید را ضایع نمی کند، افزود: اگر شما در جبهه های حق علیه باطل شرکت کرده اید تنها نبوده اید بلکه خانواده های شما نیز در این اجر بزرگ سهیم هستند.

کد خبر 4061745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha