۲۶ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۳۴

مدیرکل راه آهن فارس:

افزایش ۴ درصدی مسافرین قطار فارس/ ایستگاه شیراز تغییر نمی کند

افزایش ۴ درصدی مسافرین قطار فارس/ ایستگاه شیراز تغییر نمی کند

شیراز _ مدیرکل راه آهن فارس گفت: طی یک سال گذشته با توجه به تغییرات در زمان حرکت قطار و ارائه خدمات مختلف شاهد افزایش ۴ درصدی مسافر هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسین ولدی ظهر پنجشنبه در نشست خبری فعالیت های اخیر راه آهن فارس، گفت: ۵۰۰ کیلومتر خط و ۶ ایستگاه که ۴ درصد سهم ریلی فارس است.

وی ادامه داد: در حال حاضر یک روز در میان به مشهد و تهران داریم که طی ۴ ماه ۱۵۰ هزار نفر جابه جایی و میانگین ماهیانه ۳۶ هزار نفر است.

مدیرکل راه آهن فارس تصریح کرد: ساعت نامناسب ورود قطار به تهران یکی از دلایل عدم استقبال بود که توانستیم این ساعت را تغییر دهیم.

ولدی افزود: از نیمه دوم سال جاری برنامه ریزی شده که قطارهای شیراز در اصفهان توقف داشته باشند.

وی یادآور شد: سهم راه آهن از تردد یک میلیون نفری مردم شیراز به تهران ۱۹ درصد است که به طور حتم با توقف قطار در اصفهان افزایش مسافر را خواهیم داشت.

مدیرکل راه آهن فارس تصریح کرد: شاهد افزایش ۴ درصدی مسافرین در مقایسه با سال گذشته هستیم که به طور حتم شاهد افزایش آن خواهیم بود.

ولدی با بیان اینکه راه آهن شیراز باید به بنادر وصل شود، گفت: عملیات اجرایی خاصی بر روی خط شیراز، بوشهر و عسلویه انجام نمی شود و در حال حاضر اولویت با خط گلگهر به شیراز است.

وی در خصوص واگن ها نیز گفت: قطار ۵ ستاره در محور شیراز به تهران تردد می کند و برای هفته دولت نیز ایستگاه مرودشت به بهره برداری می رسد و زیر گذرآباده نیز افتتاح خواهد شد.

مدیرکل راه آهن فارس تصریح کرد: فارس در تولید گندم اول تا سوم است که ۶۷ درصد در داخل و ۲۳ درصد خارج استان مصرف می شود به همین دلیل سیلوی مکانیزه در ایستگاه راه آهن سیوند راه اندازی می شود.

ولدی در خصوص تغییر مکان ایستگاه شیراز، گفت: تغییر مکان نخواهیم داشت اما ایستگاه مترو در ایستگاه قطار شیراز راه اندازی می شود و یک پایانه تجمیعی در شرق فرودگاه خواهیم داشت.

کد خبر 4061748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha