۲۶ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۳۸

معاون آموزش‌وپرورش لرستان خبر داد:

ارائه آموزش‌های سوادآموزی به ۲۰ نفر از اتباع خارجی در ازنا

ارائه آموزش‌های سوادآموزی به ۲۰ نفر از اتباع خارجی در ازنا

خرم‌آباد- معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش لرستان از ارائه آموزش‌های سوادآموزی به ۲۰ نفر از اتباع خارجی در شهرستان ازنا خبر داد.

هاشم دالوند در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه آمار افراد محروم از نعمت سواد در جهان ۸۰۰ میلیون نفر تخمین زده می شود که از این تعداد ۵۰۰ میلیون نفر در کشورهای آسیایی زندگی می کنند و سهم ایران در این بین ۸ میلیون نفر است، اظهار داشت: دو سوم از افراد بیسواد کشور را زنان تشکیل می دهند و تردیدی وجود ندارد که این افراد از بسیاری از حقوق اجتماعی محروم هستند.

وی حجم ابلاغی استان برای سوادآموزی را ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر عنوان کرد و تصریح کرد: از این تعداد ۹ هزار نفر در دوره سواد آموزی، ۷ هزار نفر در دوره انتقال و یک هزارو ۵۰۰ نفر هم در دوره تحکیم آموزش داده می شوند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش لرستان آمار باسوادی در این استان را در جامعه هدف ۶ سال به بالا ۸۳ درصد دانست و افزود: بالاترین درصد باسوادی استان مربوط به شهرستان خرم آباد با ۸۷.۱ و کمترین آمار باسوادی هم مربوط به شهرستان دوره چگنی با ۷۴.۳ درصد است.

دالوند به تحت پوشش قرار گرفتن ۲۰ نفر از اتباع خارجی در شهرستان ازنا اشاره کرد و گفت: این اتباع خارجی هم توسط آموزش دهندگان نهضت آموزش داده می شوند.

کد خبر 4061805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha