۲۶ مرداد ۱۳۹۶، ۱۷:۳۸

رئیس پارک علم وفنآوری قزوین:

شرکت های دانش بنیان فعال در بخش ساختمان را حمایت می کنیم

شرکت های دانش بنیان فعال در بخش ساختمان را حمایت می کنیم

قزوین- رئیس پارک علم وفنآوری امام خمینی قزوین گفت: با حمایت مادی و معنوی از همه شرکت های دانش بنیان بویژه حوزه ساختمان آماده همکاری با نظام مهندسی برای رونق بخش مسکن در قزوین هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف گرجی در اولین همایش پژوهش و ثروت آفرینی در صنعت ساختمان که روز پنجشنبه در سالن اجتماعات سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین برگزار شداظهارداشت:اگر هر نهاد، ارگان و دستگاهی به وظایف خود بخوبی عمل کند بسیاری از چالش ها و مشکلات کم می شود اما چون برخی کوتاهی ها صورت می گیرد باید آن را توسط دیگران برطرف کنیم.

وی بیان کرد: مهمترین وظیفه دانشگاهها آموزش و تربیت علمی دانشجویان است اما به کارآفرینی توجه نداریم در حالی که باید پس از تحصیل یک دانشجو دنبال میز دولتی نباشد و خودش قادر شود اشتغال ایجاد کند.

گرجی تصریح کرد: مشکل اشتغال از مسائل اساسی است که باید با عزم جدی و برنامه ریزی مدون نسبت به حل آن اقدام کرد بر این اساس به نظر می رسد نسل سوم دانشگاهها حتما باید کارآفرین باشند تا به نیازها پاسخ دهند.

رئیس پارک علم و فنآوری امام خمینی قزوین یادآورشد: ۷۰ درصد دانشگاهها باید ماموریت کارآفرینی داشته باشند لذا بخشهای مهارتی شکل گرفته تا خلاء توانمندی عملی دانشجویان برطرف شود و دانشگاههای جامع علمی کاربردی در همین راستا راه اندازی شد.

وی بیان کرد: در دنیا حدود ۷۰ درصد اشتغال توسط تکنسین ها ایجاد میشود ودر ایران حدود ۱۰ درصد این افراد فعال هستند و آموزش ها به اندازه نیاز جامعه نیست به همین دلیل امروز در برخی مشاغل به جای لیسانس از دیپلم بهره می بریم و نیروها جابجا شده اند که این روش به کیفیت کارها لطمه می زند.

ایده های خلاق می تواند اشتغال آفرین باشد

گرجی گفت: در یکی از شرکت های مطرح جهانی تنها با یک ایده دو هزار شرکت ایجاد شده و ۲۰ هزار نفر وارد کار شده اند و ما نیز باید بر اساس روشهای جدید جلو برویم و پارک های علم وفنآوری با همین هدف تاسیس و فعال شده که امیدواریم به اهداف پیش بینی شده دست یابیم.

وی بیان کرد:درحال حاضر در سراسر کشور ۲۸ پارک علم و فنآوری، ۲۶۱ مرکز رشد و ۲۸۰۰ شرکت دانش بنیان راه اندازی شده تا حلقه واسط دانش و صنعت باشند و بتوانند کاری کنند تا علم به تولید محصول و ثروت منجر شود.

گرجی یادآورشد: باید با علم روز حرکت کنیم تا برنامه ریزی ما نتیجه بدهد اما به دلیل محدودیت منابع اعتباری پارک های علم و فن آوری تنها ۲۰ درصد در اهداف خود موفق بوده اند.
 
رئیس پارک علم و فنآوری امام خمینی قزوین اظهارداشت: در استان قزوین ۳۷ شرکت دانش بنیان داریم که ۱۸ شرکت در پارک علم و فنآوری مستقر هستند و در این پارک ۱۴۱ شرکت هم داریم که در سه حوزه پیش رشد، رشد و پارک فعالیت می کنند.

حمایت مادی و معنوی از شرکت های دانش بنیان در قزوین جدی است

گرجی در ادامه یاداورشد: برخلاف آنچه در برخی سایتها مطرح شده در پارک علم و فنآوری امام خمینی قزوین حمایت معنوی و مادی از شرکت های دانش بنیان را با جدیت انجام می دهیم و با دادن مکان مناسب، آموزش و مهارت آموزی و کمک به تولید و بازاریابی محصول به تولید ثروت در این شرکتها کمک می کنیم.

وی گفت: در یکی از شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک قزوین ۷۰ هزار قطعه خودرو تولید می شود که امسال این میزان به ۳۵۰ هزار قطعه خواهد رسید و در یک شرکت دیگر دو مدل موتور قطار و توربو ساخته شده که امسال ۳۵۰ دستگاه سفارش گرفته و این وضعیت بیانگر توانمندی جوانان خلاق کشور است.

گرجی بیان کرد: برای خلق ثروت در بخش ساختمان آماده همکاری با نظام مهندسی هستیم و از تشکیل شرکت های دانش بنیان در این عرصه حمایت می کنیم.

وی گفت: استفاده از مصالح مرغوب، افزایش کیفیت ساخت و ساز، توجه به طراحی و معماری جدید و مورد پسند مردم، افزایش عمر مفید ساختمانها و توجه به نظارت می تواند راهکار برون رفت از رکود در بخش ساختمان و اقتصادی شدن آن باشد.

وی اضافه کرد: صندوق نو آوری و شکوفایی نیز با شش هزار میلیارد تومان فعال شده اما فقط ۴ هزار میلیارد تومان سرمایه آن در گردش است و از مابقی این اعتبارات استفاده نکرده ایم که باید برای آن برنامه ریزی شود.

    

کد خبر 4062014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha