۲۷ مرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۴۹

مدیر عامل شرکت بنیاخته‌های رویان:

ذخیره سازی پالت دندان از طریق ریشه دندان شیری انجام می شود

ذخیره سازی پالت دندان از طریق ریشه دندان  شیری انجام می شود

زنجان-مدیر عامل شرکت بنیاخته‌های رویان گفت: هر هفته ۴۰۰ الی ۵۰۰ نمونه خون بند ناف در سطح کشور ذخیره سازی می شود و قرار است ذخیره سازی پالت دندان از طریق ریشه دندان شیری انجام شود.

مرتضی ضرابی در گفتگو با خبرنگار مهر از اجرای  پروژه بین المللی سلولهای بنیادی سی پی برای  بیماران فلج مغزی خبر داد و افزود: این اقدام در بیمارانی که سن ۵ تا ۱۳ سال دارند انجام می شود و در بهبود آنها بسیار موثر خواهد بود. 

وی اظهار کرد: افرادی که در این طرح تحت پوشش قرار می گیرند  و از قبل شناسایی شده و پذیرش شدند و به از اتمام مرحله اول سلولدهی انجام می شود. 

مدیر عامل شرکت بنیاخته‌های رویان گفت: خون بند ناف برای بیماران سرطانی، تالاسمی و کم خونی و مادر زادی مورد استفاده قرار می گیرد و تاکنون برای ۲۰ بیمار در سطح کشور به صورت پیوندی انجام شده است. 

ضرابی تاکید کرد: هر هفته ۴۰۰ الی ۵۰۰  نمونه خون بند ناف  در سطح کشور ذخیره سازی می شود و قرار است ذخیره سازی پالت دندان از طریق ریشه دندان  شیری انجام شود. 

مدیر عامل شرکت بنیاخته‌های رویان با بیان اینکه دراستان  زنجان  هم  ۱۰۰۰ نمونه در بانک عمومی و بانک خصوصی ذخیره سازی  شده است، گفت: در ایران نیز بانک خون بندناف رویان به‌عنوان تنها بانک خون بندناف خویشاوندی از سال ۱۳۸۴ فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون سلول‌های بنیادی خون بندناف بیش از ۷۰ هزار نوزاد از سراسر کشور و در مواردی از خارج کشور در این مرکز ذخیره‌سازی شده است.

ضرابی یاد آورشد: نخستین بار در سال ۱۹۸۷ نخستین پیوند خون بندناف اتفاق افتاد و بانک ذخیره خون بندناف برای اولین‌بار در سال ۱۹۹۱ صورت گرفت و اولین پیوند غیرخویشاوند نیز در سال ۱۹۹۳ انجام شد.

کد خبر 4062197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha