۲۸ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۲۵

در جشنواره فیلم «سلامت»

نکوداشت ۲ سینماگر برگزار می‌شود/حمایت از ۱۰ فیلم تا سقف ۲۰۰میلیون

نکوداشت ۲ سینماگر برگزار می‌شود/حمایت از ۱۰ فیلم تا سقف ۲۰۰میلیون

محمدهادی ایازی قائم مقام وزیر بهداشت و رییس جشنواره فیلم «سلامت» از برگزاری نکوداشت علی معلم و وحید نصیریان در این جشنواره گفت.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز ۲۸ مرداد ماه نشست خبری دومین جشنواره فیلم «سلامت» با حضور محمد هادی ایازی قائم مقام وزیر بهداشت و رییس این جشنواره در موزه ملی تاریخ علوم پزشکی برگزار شد.

 ایازی در ابتدای این نشست با اشاره به آثار رسیده به این جشنواره گفت: تاکنون ۵۳۳ اثر به دبیرخانه رسیده است که شامل ۲۳۱ اثر دانشجویی، ۶۳ اثر سینمایی، ۱۶۴ مستند و ۹۵ برنامه تلویزیونی است. این را هم باید بگویم که سریال ها هر ۲ سال یکبار به جشنواره راه پیدا می کنند چون تعداد آثار در این زمینه زیاد نیست بنابراین آن را دوسالانه کردیم.

وی افزود: ما به دنبال این بودیم که با نمایش آثار با محوریت سلامت بتوانیم به سلامت مردم کمک کنیم از همین رو هیات داوران این جشنواره متشکل از ۲ گروه بودند که یک گروه را هنرمندان و کسانی که سابقه تولید آثار هنری داشتند، تشکیل دادند و گروه دوم پزشکان بودند.

ایازی با اشاره به آثار انتحاب شده در بخش های مختلف عنوان کرد: در بخش مستند ۴۴ اثر، در بخش دانشجویی ۳۸ اثر، در بخش برنامه های تلویزیونی ۲۶ اثر و در بخش آثار سینمایی ۲۲ فیلم انتخاب شدند. در واقع هدف ما این است که آثار را برای عموم مردم نمایش دهیم. بر همین اساس طی هماهنگی که با مدیریت عالی صداوسیما داشتیم قرار بر این شد که برنامه ها ما از شبکه های مختلف سیما پخش شود از همین رو می توانم بگویم ۷۵ ساعت برنامه در صداوسیما داریم.

وی بیان کرد: ما در این جشنواره پیش بینی کردیم که از برخی مفاخر که تولیداتی در این زمینه داشتند تجلیل کنیم و به همین منظور با سازمان های مردم نهاد سلامت تعامل کردیم تا از ۲ بزرگمرد یعنی زنده یاد علی معلم منتقد که سال گذشته جزو داوران این جشنواره بود و وحید نصیریان کارگردان عرصه انیمیشن که اعضای بدنش را اهدا کرد، تجلیل کنیم.

قائم مقام وزیر بهداشت اظهار کرد: بعد از اینکه دور اول جشنواره را برگزار کردیم مساله سلامت مورد توجه قرار گرفت و آثار زیادی در این زمینه تولید شد برای مثال ۴۰ درصد از آثاری که به ما رسیده برای اولین بار است که نمایش داده می شود و برخی از آثار هم تنها در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمده اند. بنابراین می توانم بگویم برگزاری این جشنواره و حمایت از تهیه کنندگان می تواند حتی در تولید آثار مستند و انمیشن موثر باشد.

ایازی توضیح داد: یکی از مسایلی که همیشه مطرح می شود این است که پیشگیری بهتر است از درمان است ما اگر به سراغ هنرمندان رفتیم به همین خاطر بود این را هم باید بگویم که در نظر داریم از برخی فیلم های سینمایی در حوزه سلامت حمایت و برخی از آثار را تولید کنیم. از همین رو از ۱۰ اثر تا سقف ۲۰۰ میلیون حمایت می کنیم، در واقع ما پیشتر قصد داشتیم این کار را انجام دهیم اما شرایط آن مهیا نشد بنابراین تا چند ماه آینده این کار را می کنیم. این را هم بگویم که باید از جامعه هنری حمایت شود تا فیلم هایی در این زمینه تولید شود.

وی با اشاره به استفاده از دخانیات در آثار سال گذشته اظهار کرد: سال گذشته استفاده از دخانیات در آثار سینمایی زیاد بود، ما باید راهکارهایی به کار گیریم که میزان استفاده از دخانیات در این آثار کمتر شود همانطور که دیگر در سریال های تلویزیونی از سیگار استفاده نمی شود.

ایازی در پایان گفت: یک اثر هنری وقتی تولید می شود باید تاثیرگذار باشد موضوع سلامت و آسیب های اجتماعی همواره دغدغه مردم بوده است، بنابراین باید از چنین آثاری حمایت شود، بنابراین اگر جشنواره کیفیت لازم را ندارد باید مورد سوال قرار گیرد تا کیفیت آن بالا برود. در پایان را هم باید این را بگویم ما با مسئولان سازمان سینمایی جلساتی داشتیم تا میزان استفاده از دخانیات در آثار کمتر شود زیرا آثار باید به سلامت جامعه کمک کنند.  

کد خبر 4063105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha