۲۹ مرداد ۱۳۹۶، ۱۹:۱۴

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز:

مسجد سکولار و غیرسیاسی آفت دین است

مسجد سکولار و غیرسیاسی آفت دین است

کرج - نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: مسجد سکولار و غیرسیاسی یکی از آفت‌های دین است که باید با آن مقابله شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی عصر یکشنبه در همایش فعالان مساجد استان البرز که در تالار شهیدان نژاد فلاح برگزار شد، اظهار کرد: مردم، علما و فعالان مسجد باید موضوع سعه‌صدر را در دستور کار خود قرار دهند.

وی با اشاره به خصومت استکبار جهانی نسبت به‌نظام جمهوری اسلامی ایران، گفت: مسجد باید قلب تپنده محله باشد، امام جماعت اگر به محله توجه نکند دشمن از این طریق نفوذ خواهد کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز وظایف امام جماعت مساجد را مهم برشمرد و افزود: امام جماعت مسجد مدیر محله باشد به‌طوری‌که اگر مشکلی پیش آمد بتواند مدیریت کند تا مشکل حل شود.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر مسئله راهبردی مساجد در جامعه، به ضعف زیرساخت در حوزه مساجد استان اشاره کرد و گفت: در صورت تقویت زیرساخت‌ها می‌توانیم پیوند میان مردم و مسجد را قوی‌تر کنیم.

وی با اشاره به اهمیت نقش علما و بسیجیان در پیشبرد جایگاه مساجد، گفت: در جلسه‌ای که تمام امامان جماعت مساجد و فرماندهان پایگاه‌ها حضور داشتند عوامل پویایی مساجد استان بررسی‌شده است.

خطیب جمعه کرج بابیان اینکه شهدا از مساجد حرکت خود را شروع کردند، گفت: اگر سنگر مسجد تضعیف شود، مردم به این مکان مقدس بی‌اعتماد می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در بخش دیگری به فتنه ۸۸ اشاره کرد که عده‌ای نشان دادند بصیرت ندارند، گفت: اگر امام جماعت مساجد و نیروهای حزب‌اللهی در امور فرهنگی، سیاسی فعالیت نکند ماجراهای بدتر از فتنه سال۸۸ اتفاق خواهد افتاد.

آیت‌الله حسینی همدانی با انتقاد از ائمه جماعاتی که برای مساجد زمان نمی‌گذارند، گفت: امام جماعت مسجد باید این مکان مقدس را اداره خود بداند و مسائلی مانند مهدویت، ترویج فرهنگ قرآن و نهج‌البلاغه را آموزش دهد.

خطیب جمعه کرج تأکید کرد: مهم‌ترین تهدید امروز، سکولاری سازی مساجد است که باید با آن مقابله کنیم.

کد خبر 4064660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha