۱ شهریور ۱۳۹۶، ۱۵:۴۲

گزارش خبرنگار مهر از چین تایپه؛

نتایج ورزشکاران ایران در چهارمین روز مسابقات یونیورسیاد جهانی

نتایج ورزشکاران ایران در چهارمین روز مسابقات یونیورسیاد جهانی

کاروان ایران در روز چهارم از بیست و نهمین دوره مسابقات دانشجویان جهان با کسب یک مدال طلا، دو نقره و یک برنز عملکرد قابل توجهی داشت.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر از چین تایپه، کاروان ایران در روز چهارم از بیست و نهمین دوره رقابتهای دانشجویان جهان موفق شد ۴ مدال به دست بیاورد و در مجموع با ۱۱ مدال تا رده دوازدهم جدول توزیع مدالها بالا بیاید.

تیر و کمان هم نقره ای شد
تیم کامپوند مردان ایران در مسابقات بیست و نهمین دوره دانشجویان جهان امروز چهارشنبه در دیدار نهایی به مصاف تیم روسیه رفت و با نتیجه ۲۲۷ به ۲۳۲ نتیجه را واگذار کرد. به این ترتیب، تیم ایران متشکل از یاسر عمویی، میلاد رشیدی و امید طاهری به مدال نقره این مسابقات دست پیدا کرد تا هشتمین مدال کاروان ایران به نام تیر و کمان بخورد.

ناکامی وزنه برداری
در ادامه مسابقات وزنه برداری بیست و نهمین دوره رقابتهای دانشجویان جهان امروز ایران دو نماینده داشت. علی مکوندی و مسعود چترایی دو وزنه بردار ایران در دسته ۸۵ کیلوگرم بودند که هر دو نماینده ایران در رسیدن به مدال ناکام ماندند. علی مکوندی در یک ضرب ابتدا وزنه ۱۴۵ کیلوگرم را انتخاب کرد که در بلندکردن این وزنه ناکام ماند. وی در حرکات دوم و سوم به ترتیب ۱۴۵ و ۱۵۰ کیلوگرم را بالای سر برد. مسعود چترایی هم کارش در یک ضرب با وزنه ۱۵۹ کیلوگرم شروع کرد ولی نتوانست در حرکات دوم و سوم وزنه های ۱۶۴ و ۱۶۵ کیلوگرم را مهار کند تا پرونده یک ضرب برای او با ۱۵۹ کیلوگرم بسته شود.
علی مکوندی در حرکت دو ضرب به ترتیب وزنه های ۱۸۱، ۱۹۱ و ۱۹۳ را بدون خطا بالای سر برد. مسعود چترایی هم که ابتدا وزنه ۱۹۲ را انتخاب کرده بود، در مهار این وزنه ناموفق بود. چترایی در حرکت دوم با ۱۹۲ کیلوم بازهم ناموفق ظاهر شد. این وزنه بردار نتوانست در حرکت سوم هم وزنه ۱۹۶ را بالای سر ببرد تا نمایندگان ایران درروز دوم وزنه برداری ناکام بمانند. در این دسته، در مجموع وزنه برداران قزاقستان، ارمنستان و کره جنوبی به ترتیب با ۳۶۵، ۳۶۴ و ۳۵۴ کیلوگرم اول تا سوم شدند. علی مکوندی از ایران هم در مجموع با ۳۴۳ کیلوگرم در رده پنجم قرار گرفت و چترایی هم به خاطر سه خطا جایی در جدول نداشت.

مدال طلا و برنز برای تکواندو
در ادامه بازیهای دانشجویان جهان و در مسابقات تکواندو، ملیکا میرحسینی در نیمه نهایی وزن ۶۷ – کیلوگرم به مصاف چیا چوانگ از چین تایپه رفت که در نهایت با نتیجه ۱۰ بر ۴ شکست خورد و به فینال نرسید تا صاحب مدال برنز یونیورسیاد شود. همچنین ر ادامه بازیهای دانشجویان جهان و در روز دوم مسابقات تکواندوی مبارزه، هادی تیران ولی پور ملی پوش وزن ۵۸ – کیلوگرم در فینال برابر روی براگانکا از پرتغال قرار گرفت که در یک مبارزه برتر موفق شد ۷ بر ۵ پیروز شود و با قهرمانی در این مسابقات، کاروان ایران را صاحب دومین مدال طلا کند.

شمشیربازی نقره گرفت
فینال مسابقات تیمی شمشیربازی بیست و نهمین دوره دانشجویان جهان امروز چهارشنبه برگزار شد که تیم ایران با ترکیب علی پاکدامن، محمد رهبری و محمد فتوحی به مصاف کره جنوبی رفت و این دیدار را با ۴۵ بر ۳۰ به قهرمان جهان واگذار کرد. تیم ایران در حالی نایب قهرمان شد که پیش از این موفق شده بود تیم های ژاپن و روسیه را شکست بدهد و به فینال برسد.

اسامی مدال آوران ایران در مسابقات یونیورسیاد تا پایان روز چهارم به این شرح است:

مدال طلا:  آرمین هادی پور (تکواندو)، هادی تیران ولی پور (تکواندو)

مدال نقره: تیم کامپوند مردان، تیم شمشیربازی مردان

مدال برنز: فاطمه حسام (پومسه)، مهدی جمالی (پومسه)، محمد فتوحی (شمشیربازی)، محمد رهبری (شمشیربازی)، تیم پومسه پسران، پومسه میکس، ملیکا میرحسینی (تکواندو)

کد خبر 4067724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha