۵ شهریور ۱۳۹۶، ۹:۵۴

جمیل بایک: ایران عملیات مشترک علیه‌ پ‌ک‌ک را رد کرده‌ است

جمیل بایک: ایران عملیات مشترک علیه‌ پ‌ک‌ک را رد کرده‌ است

یکی از رهبران بلندپایه‌ پ‌ک‌ک در تازه‌ ترین واکنش خویش به‌ سخنان اردوغان مبنی بر عملیات مشترک ترکیه‌ و ایران بر علیه‌ این حزب اعلام کرد که‌ ایران عملیات مشترک علیه‌ پ ک ک را رد کرده است.

به‌ گزارش خبرگزاری مهر به‌ نقل از آرانیوز، جمیل بایک، رئیس مشترک شورای رهبری پ‌ک‌ک امروز در تازه‌ترین موضع گیری خویش نسبت به‌ سخنان «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه و عملیات مشترک کشورهای منطقه‌ بر علیه‌ پ‌ک‌ک گفت: ترکیه‌ به‌ منظور دشمنی و عملیات مشترک بر علیه‌ ‌پ‌ک‌ک از ایران و عراق درخواست نشست و دیدارهای مشترک کرده‌ است، آنها برای از بین بردن پ‌ک‌ک تمام ترکیه‌ را فروختند و هر روز خود را به‌ دامان کشوری دیگر سوق می دهند.

وی در ادامه‌ سخنان خویش افزود: قبلا هم این راه‌ اشتباه‌ را پیمودند و زمانی که‌ کشورهای دیگر در جهان با اردوغان و «دولت باخچه‌لی» همراه‌ نشدند دست به‌ دامان ایران و عراق شدند.

بایک تاکید کرد: اردوغان برای رسیدن به‌ رویای خویش که‌ خلافت سنی های منطقه‌ است، پ‌ک‌ک را بزرگترین مانع می داند، اما آنها در این راه‌ شکست خوردند و پشتیبانی از گروه‌ های تروریستی مثل النصره‌ در سوریه‌ و منطقه‌ هم هیچ کمکی به‌ آنها نکرد، آنها پ‌ک‌ک را مسبب شکست های خویش می دانند. آنها خوب آگاه اند تا زمانی که‌ پ‌ک‌ک هست خلافت دوباره‌ عثمانی ها در جهان رویایی بیش نیست.

جمیل بایک با اشاره‌ به‌ کشورهای عراق و ایران گفت: آنها از ایران و عراق خواسته‌ اند تا از ترکیه‌ پشتیبانی کنند و در عملیاتی مشترک بر علیه‌ پ‌ک‌ک بجنگند، پرسش اینجاست که‌ ایران و عراق یا کشورهای دیگر چرا باید برای منافع ترکیه‌ بر علیه‌ پ‌ک‌ک بجنگند، عملیاتی که‌ به‌ ضرر خود آنهاست؟

وی تاکید کرد: ترک ها در رسانه‌ های خویش مدام اعلام می کنند که‌ با ایران به‌ توافق مهمی دست یافتند تا بر علیه‌ پ‌ک‌ک عملیات مشترک انجام بدهند، ایران خیلی زود این شایعه‌ ها را رد کرد و اعلام کرد که‌ چنین چیزی صحت ندارد، مشکل اصلی اینجاست که‌ رویای اردوغان و دولت باخچه‌لی نه‌ تنها برای کردها، که‌ برای کل منطقه‌ به‌ بلایی خانمانسوز تبدیل شده‌ است.

شایان ذکر است که‌ رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه‌ چند روز پیش اعلام کرد که‌ ایران و ترکیه‌ برای انجام عملیاتی مشترک به‌ علیه‌ جنگجویان کرد به‌ ویژه‌ پ‌ک‌ک به‌ توافق دست یافتند، امری که‌ از سوی هیچ یک از مسئولین ایرانی تائید نشد و سپاه‌ پاسداران ایران نیز شایعه‌ هرگونه‌ عملیات مشترک در خارج از مرزهای ایران را رد کرد.

کد خبر 4070315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha