۶ شهریور ۱۳۹۶، ۱۲:۲۶

رئیس سازمان میراث فرهنگی:

تحول جدی در دولت دوازدهم درراه است/یزد شهر هویت و دین‌مداری است

تحول جدی در دولت دوازدهم درراه است/یزد شهر هویت و دین‌مداری است

یزد ـ رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه تحول جدی در دولت دوازدهم درراه است، گفت: یزد شهر هویت و دین‌مداری است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر مونسان صبح امروز در جلسه شورای اداری استان یزدT با ابراز خرسندی از اینکه اولین سفرش بعد از انتصاب به استان یزد بوده است، گفت: شهر یزد شعر هویت و دین‌مداری است. ثبت جهانی بافت تاریخی یزد اتفاقی مبارک در حوزه گردشگری است.

وی افزود: دولت دوازدهم بارأی اعتماد نمایندگان مردم شکل‌گرفته و کار خود را آغاز کرده که در این راستا باید از همه مدیران و وزرای دولت یازدهم که دوره سختی را گذرانده‌اند قدردانی شود.

مونسان ادامه داد: آمارهای اقتصادی ما عمده منفی بافاصله‌های زیاد و ذخایر استراتژیک محدود  چندروزه بود که با تلاش‌های دولت یازدهم بسیاری از این مشکلات حل شد و اکنون در نقطه یک تحول جدید و جدی قرار گرفته‌ایم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تاکید بر اهمیت اشتغالزایی و تاکید رهبر معظم انقلاب در این زمینه بیان کرد: معتقدیم در حوزه صنایع دستی می‌توان بیش از یک میلیون شغل در کشور ایجاد کرد و این مهم را مورد پیگیری قرار خواهیم داد.

مونسان با بیان اینکه گردشگری و صنایع دستی می‌توانند درآمدزایی بسیاری برای کشور به دنبال داشته باشند و ارز وارد کشور کنند، عنوان کرد: دولت باید بتواند در امر کنترل هزینه‌ها چاره‌اندیشی کند و رهبر معظم انقلاب نیز بارها تاکید داشته اند که باید از اقتصاد نفتی و رانتی به سمت اقتصاد مولد حرکت کنیم.

وی تصریح کرد: باید کاری کنیم که اقتصادمان مقاوم شود تا در برابر اقتصاد جهانی دچار مشکل نشویم و دولت دوازدهم نیز تمرکز خود را روی این موضوع برده و امیدواریم بتواند برنامه های خود را در بودجه ۹۷ به اجرا بگذارد.

مونسان تاکید کرد: اگر نگاه فقط به سمت بودجه دولتی باشد، بعید است بتوانیم اقدامی جدی برای عبور از بحران‌های اقتصادی یا اجرای برنامه‌های حوزه گردشگری انجام دهیم بنابراین باید بسیاری از امور را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

وی با بیان اینکه میراث فرهنگی در حوزه اشتغالزایی و درآمدزایی هنوز جدی گرفته نشده است، افزود: باید تحرک خود را در این زمینه افزایش دهیم و کار را آغاز کنیم زیرا وقتی گفته می‌شود به ازای هر گردشگر خارجی هزار و ۲۰۰ دلار ارز وارد کشور می‌شود، می بینیم که این رقم با درآمد نفتی برابری می‌کند و این در حالی است که نفت محلی برای مانور قدرت های سیاسی است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت: یکی از نقاطی که می تواند درآمد ارزی پایدار با حداقل سرمایه‌گذاری را داشته باشد، حوزه گردشگری است و حتی در حوزه صنایع دستی نیز می توانیم دستاوردهای بسیار خوبی در زمینه درآمدزایی و اشتغالزایی داشته باشیم.

مونسان یادآور شد: در حوزه صنایع دستی با 30 تا 40 میلیون تومان تسهیلات حمایتی می توان کارگاه‌های صنایع دستی با ایجاد اشتغال برای چند نفر را راه اندازی کرد اما اگر بخواهیم به منظور ایجاد اشتغال در صنعت پتروشیمی برای همین میزان اشتغال سرمایه گذاری کنیم، می‌بینیم که نیاز به تسهیلات حمایتی به بیش از 500 میلیون تومان می‌رود.

وی ادامه داد: کشور ما منطقه ای با اقلیم های متفاوت است و این پتانسیل در کشور ما وجود دارد که در همه فصل‌های سال گردشگر داشته باشیم اما با وجود این ظرفیت از آن به درستی استفاده نکرده ایم در حالی که در کشورهای حاشیه خلیج فارس بدون بهره مندی از این مواهب طبیعی، استفاده های بسیاری در زمینه جذب گردشگر شده است و با جغرافیا و اقلیم محدود میلیون‌ها گردشگر وارد این کشور می شود.

مونسان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه گردشگری کشور ما باید بر دو پایه مهم هویت و صنایع دستی استقرار یابد تا پرنده گردشگری به پرواز درآید، افزود: هر آنچه در کشور ما وجود دارد بر مبنای دینی و اسلامی است و برند گردشگری ما گردشگری حلال است که غیر از این برند چیز دیگری نمی توانیم داشته باشیم بنابراین باید آن را تقویت کنیم.

وی تصریح کرد: باید بتوانیم از گردشگری برای ارتقاء هویت دینی و ملی و فرهنگی خود که در هم تنیده شده اند، استفاده کنیم.

کد خبر 4071384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha