مخالفت نمایندگان ترکمن و عرب کرکوک با همه پرسی اقلیم کردستان عراق

مخالفت نمایندگان ترکمن و عرب کرکوک با همه پرسی اقلیم کردستان عراق

نمایندگان ترکمن و عرب کرکوک با همه پرسی که قرار است در ۲۵ سپتامبر از سوی اقلیم کردستان عراق برگزار شود، مخالفت کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از القدس العربی، نمایندگان عرب و ترکمن در کرکوک مخالفت خود را با برگزاری همه پرسی اقلیم کردستان اعلام کردند و کرکوک را در زمره استانهای اقلیم کردستان عراق ندانستند و خواستار دخالت دولت مرکزی برای حمایت از فشارهایی که ضد اعراب در کرکوک وجود دارد، شدند.

محمد تمیم نماینده اعراب در کرکوک گفت: اعراب در مناطق مورد مناقشه در کرکوک، دشت نینوا، دیالی و دیگر مناطق در معرض فشار و ارعاب دستگاههای امنیتی کُردی قرار دارند و این به دلیل مخالفت اعراب با همه پرسی است که قرار است در ۲۵ سپتامبر آینده برگزار شود.

وی افزود: دستگاه های امنیتی کُردی شروع به تحرکاتی همزمان با نزدیک شدن به همه پرسی کرده اند. عرب کرکوک با همه پرسی مخالفند و آن را تحریم خواهند کرد و دولت مرکزی باید برای ممانعت از برگزاری همه پرسی در کرکوک کاری انجام دهد.

تمیم تاکید کرد: نجم الدین کریم استاندار کرکوک از اعضای شورای این استان خواسته است که در روز سه شنبه به ملحق شدن کرکوک به فرایند همه پرسی رای دهند. این فرایند انجام خواهد شد همانطور که در مورد پرچم اقلیم کردستان رخ داد. نمایندگان اعراب و ترکمن این جلسه را تحریم خواهند کرد و به دستگاه قضایی متوسل خواهند شد. دولت مرکزی باید در این باره نقش آفرینی کند.

وی به ربودن زنان عرب و کشتن آنها در راستای اقدامات ارعاب ضد اعراب کرکوک اشاره و افزود: همه کارمندان عالی رتبه و افسران عرب در استان ترور شده اند.

کد خبر 4071965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha