۶ شهریور ۱۳۹۶، ۱۵:۴۲

استاندار یزد:

یزد نماد زندگی مسالمت‌آمیز ادیان/زیرساختهای گردشگری یزد تقویت شود

یزد نماد زندگی مسالمت‌آمیز ادیان/زیرساختهای گردشگری یزد تقویت شود

یزد ـ استاندار یزد با بیان اینکه یزد می تواند الگویی در زمینه همزیستی ادیان برای همه جوامع باشد، گفت: یزد نماد زندگی مسالمت آمیز ادیان است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد میرمحمدی ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان یزد که با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد، با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر همچنین با اشاره به اتفاق بسیار خوب ثبت جهانی بافت تاریخی یزد، اظهار داشت: این اتفاق پایان راه برای یزد و مسئولان میراث فرهنگی نیست و اکنون باید به فکر توسعه و تقویت زیرساخت‌های گردشگری باشیم.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ کارگروه در ذیل ستاد مدیریت راهبری بافت تاریخی یزد ایجاد شده است، افزود: هر یک از این کارگروه‌ها اقدامات و مسئولیت های خود را در بافت تاریخی دنبال خواهد کرد.

میرمحمدی با اشاره به اینکه یکی از مسئولیت های اصلی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری یزد، توسعه زیرساخت‌ها است، عنوان کرد: البته این اتفاق تا حدی رخ داده به نحوی که آمار اماکن اقامتی در یزد در سال ۹۱ حدود ۶۱ مورد بود که این میزان در سال ۹۴ به ۱۰ مورد رسیده است.

استاندار یزد در مورد واحدهای بومگردی نیز بیان کرد: در سال ۹۴ حدود ۱۰ واحد بومگردی در استان یزد احداث شده بود که این آمار در سال ۹۵ به ۵۱ مورد رسید و واحدهای دیگر نیز در دست احداث است.

وی در مورد آمار گردشگران نیز اظهار داشت: در سال ۹۱ بیش از ۱۲ هزار و ۷۰۰ گردشگر به استان یزد سفر کرده بود که این میزان در سال ۹۵ به ۱۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر رسید.

میرمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه یزد از الگوهای مهم در همزیستی مسالمت آمیز ادیان است، عنوان کرد: یکی از مواردی که در روند ثبت جهانی بافت تاریخی یزد مورد توجه قرار گرفته بود، همین همزیستی مسالمت آمیز بود.

وی در مورد ویژگی های مردم یزد نیز افزود: وجود سازه هایی نظیر قنات، بادگیر و ... نشان می دهد که مردم یزد از دیرباز مردمی سختکوش بوده اند و برای استمرار زندگی در کویر تلاش کرده اند.

کد خبر 4072008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha