۶ شهریور ۱۳۹۶، ۱۶:۰۴

مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد:

دانشکده میراث فرهنگی در یزد راه اندازی شد

دانشکده میراث فرهنگی در یزد راه اندازی شد

یزد ـ مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد از راه اندازی دانشکده میراث فرهنگی با هفت رشته در یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه دانش یزدی ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان یزد که با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد، با اشاره به برنامه های میراث فرهنگی یزد بر اساس برنامه های تدوین شده اظهار داشت: تهیه پرونده میبد به عنوان ثبت شهر جهانی زیلو و ساماندهی مناطق نمونه گردشگری در استان یزد با جدیت در دستور کار قرار گرفته است.

وی همچنین از مرمت ۵۰ بادگیر در املاک بخش خصوصی خبر داد و یادآور شد: ۵۰۰ اثر تاریخی نیز در مناطق مختلف استان یزد شناسایی شد و ثبت ملی آنها مورد پیگیری قرار گرفته است.

دانش یزدی همچنین از مستندسازی ۲۹۰ اثر تاریخی در یزد خبر داد و عنوان کرد: با اعتباری بالغ بر ۱۸۰ میلیارد تومان، چهار خانه ایرانی در سال گذشته در یزد مرمت و بازسازی شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد همچنین از راه اندازی دانشکده میراث فرهنگی خبر داد و بیان کرد: در این دانشکده هفت رشته مرتبط با میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دایر شده است.

وی همچنین از تلاش برای ایجاد شهرک زیورآلات سنتی، ایجاد خانه نساجی و بسیاری از برنامه های دیگر به عنوان رویکرد میراث فرهنگی استان یزد در سال ۹۶ یاد کرد.

دانش یزدی با بیان اینکه برای نخستین بار مرکز تخصصی نساجی در یزد راه اندازی شده است، افزود: همچنین بعد از ۱۲۰ سال زری بافی و ترمه بافی در این مرکز احیا شد.

کد خبر 4072043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha