۶ شهریور ۱۳۹۶، ۱۶:۱۶

معاون استاندار یزد:

سرمایه‌گذاران رغبتی به سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری یزد ندارند

سرمایه‌گذاران رغبتی به سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری یزد ندارند

یزد ـ معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد گفت: با وجود نرخ‌های بالای تسهیلات بانکی، سرمایه‌گذاران رغبتی به سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری یزد ندارند و دولت در این حوزه باید ورود کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمدرضا سیدحسینی ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان یزد که با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد، اظهار داشت: کار ثبت جهانی بافت تاریخی یزد اقدامی بسیار دشوار بود و به رغم همه ترس‌ها و بیم‌هایی که در این زمینه وجود داشت توانستیم از این اقدام روسفید بیرون بیاییم و به مردم دنیا ثابت کنیم که یزد ویژگی‌هایی دارد که می‌تواند متعلق به همه دنیا باشد.

وی با اشاره به اینکه مردم یزد سال‌ها این بافت را نگاه داشتند و با دشواری‌های زندگی در آن کنار آمدند، افزود: امروز توانستیم به مردم یزد نیز ثابت کنیم که کار آنها در طول همه این سال‌ها تا چه اندازه ارزشمند و مهم بوده است.

سیدحسینی تصریح کرد: به رغم اینکه توانستیم اهمیت بافت تاریخی یزد را به دنیا و مردم ثابت کنیم، این موضوع هنوز به بانک‌ها و سازمان مدیریت و برنامه ریزی ثابت نشده است.

وی بیان کرد: امروز سئوال مردم یزد این است که بعد از ثبت جهانی چه اتفاقی خواهد افتاد و باید برنامه های خود را در این زمینه ارائه دهیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد خاطرنشان کرد: اگر ثبت جهانی بافت تاریخی یزد تنها یک برند باشد و بخواهیم به این رویداد اینگونه نگاه کنیم، بسیار خطرناک خواهد بود.

وی تاکید کرد: اکنون باید بتوانیم از تسهیلات بانکی و اعتبارات دولتی برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری در یزد استفاده کنیم و کمک کنیم تا مردم در بافت تاریخی بمانند و حتی آنها که رفته اند، باز گردند اما با تسهیلاتی که بانک‌ها می دهند و سودهایی که دریافت می کنند، سرمایه گذاران رغبتی به سرمایه گذاری در حوزه گردشگری یزد ندارند.

سیدحسینی تصریح کرد: معتقدیم باید به یزد نگاه ویژه ای شود و مسئولان کشور تسهیلات ویژه ای برای یزد قائل شوند.

وی یادآور شد: از سال ۸۴ تاکنون به برخی اماکن تاریخی یزد هیچ نگاهی نشده و این اماکن هر روز در حال تخریب و نابودی هستند و در چنین شرایطی لازم است رئیس سازمان میراث فرهنگی دستور اکید دهد که همه این بناها به عنوان زیرساخت گردشگری متعلق به میراث فرهنگی است و باید ساماندهی شود.

سیدحسینی تصریح کرد: ما بعد از ثبت جهانی بافت تاریخی نیاز به برنامه داریم و میراث فرهنگی برای تدوین و اجرای برنامه نیاز به مشاور ذیصلاح دارد تا بتوانیم اقدام متناسبی انجام دهیم.

وی تاکید کرد: امروز که کار ثبت جهانی بافت تاریخی انجام شده نیز پایگاه ثبت جهانی میراث فرهنگی باید چند گام جلوتر برود زیرا نیروهای آن باید مسئولیت رصد بافت را بر عهده بگیرند و این در حالی است که وضعیت استخدامی، قرارداد و حقوق هیچ‌یک از نیروهای این پایگاه مشخص نیست و باید برای آن چاره اندیشی شود.

کد خبر 4072054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha