۶ شهریور ۱۳۹۶، ۲۰:۵۴

برگزاری همه پرسی در کاتالونیا باوجود مخالفت مادرید

برگزاری همه پرسی در کاتالونیا باوجود مخالفت مادرید

جدایی طلبان کاتالونیا اعلام کردند که بر اساس برنامه قبلی در روز اول اکتبر همه پرسی استقلال را برگزار خواهند کرد و از چارچوب قانونی خارج نخواهند شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، پس از حادثه های تروریستی ای که در 17 و 18 آگوست در بارسلون اسپانیا اتفاق افتاد، طرفداران استقلال کاتالونیا با مخالفت جدی حکومت مرکزی برای برگزاری همه پرسی مواجه شدند.

اکنون طرفداران جدایی کاتالونیا از اسپانیا معتقدند که طرفداران استقلال اکنون پس از حادثه تروریستی کم شده اند، اما به نظر می رسد که مقامات کاتالونیا تا اول اکتبر یعنی زمان برگزاری رفراندوم، رای مردم کاتالونیا را برگردانند و از اسپانیا جدا شوند.

امروز مقامات رسمی کاتالونیا روند جدایی از اسپانیا را در صورت رای «آری» مردم  به صورت جزئی اعلام کرد. هر چند که دادگاه اساسی اسپانیا با برگزاری همه پرسی موافقت کرده است، اما دادگاه مرکزی اسپانیا گفته که حتی در صورت رای مردم کاتالان به جدایی از اسپانیا با عملی شدن آن مخالفت خواهد کرد.

جنگ لفظی بین اسپانیا و ایالت جدایی طلب کاتالونیا در روزهای اخیر بالا گرفته، ظاهرا راهپیمایی بزرگ اخیر بارسلون که در آن همه طیف های سیاسی حضور داشتند و تروریست را محکوم کردند هم نتوانسته اختلافات را حل کند.

«کارلس پیگ دمونت» رهبر کاتالونیا اخیرا دولت مرکزی را به بی توجهی به امنیت منطقه متهم کرده و حوادث تروریستی اخیر را نتیجه آن دانسته است.

کد خبر 4072287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha