۶ شهریور ۱۳۹۶، ۲۱:۰۰

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد:

بهابادی‌ها قبل از زمستان گازدار می‌شوند/گازرسانی به ۹۶درصد یزدیها

بهابادی‌ها قبل از زمستان گازدار می‌شوند/گازرسانی به ۹۶درصد یزدیها

یزد ـ مدیرعامل شرکت گاز استان یزد گفت: بهاباد تنها شهر استان یزد است که هنوز گازرسانی به آن انجام نشده اما با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، بهابادی‌ها هم تا قبل از زمستان گازدار می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر فلاح عصر امروز در نشستی خبری به مناسبت هفته دولت با اشاره به اینکه از زمان تاسیس شرکت گاز در استان یزد در سال ۱۳۷۵ تاکنون، از ۵۴۲ روستای واجد شرایط گازرسانی استان یزد، به ۳۳۴ روستا گازرسانی انجام شده است.

وی عنوان کرد: کار گازرسانی به ۸۷ روستا نیز اکنون در دست پیمانکار است و ۲۷ روستای دیگر نیز در مرحله آگهی و تشریفات مناقصه قرار دارند.

فلاح یادآور شد: در همه ۱۰ شهرستان استان یزد، پیمان‌هایی برای گازرسانی منعقد شده که اکنون فعال است و پروژه‌های گازرسانی در مناطق مختلف استان در دست اجرا است.

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد ادامه داد: ۷۵ درصد جمعیت روستایی استان یزد از نعمت گاز بهره‌مند هستند و در حوزه شهری نیز این پوشش ۹۶ درصدی است و از مجموع ۲۱ شهر استان یزد، ۲۰ شهر گازرسانی شده‌اند.

وی با بیان اینکه تنها شهر بهاباد است که هنوز از نعمت گاز شهری بی‌بهره است، افزود: شبکه‌گذاری گاز در این شهر نیز انجام شده و اکنون در مرحله تست المک هستیم و این نوید را به مردم بهاباد می‌دهیم که بهاباد قبل از فرا رسیدن فصل زمستان گازدار می‌شود.

فلاح خاطرنشان کرد: در استان یزد در مجموع ۹۶ درصد جمعیت از نعمت گاز برخوردارند و با توجه به اینکه پوشش گاز شهری از ۹۵ درصد عبور کرده، یزد به عنوان استان سبز معرفی شده است.

وی با اشاره به پروژه هایی که شرکت گاز استان یزد در هفته دولت اجرا می کند، عنوان کرد: مردم دهستان چاهک در شهرستان خاتم سال‌ها در انتظار گاز بودند که در هفت دولت ۱۱ روستای این دهستان گازدار می‌شوند.

فلاح یادآور شد: با بهره‌مندی دهستان چاهک از نعمت گاز، اکنون در شهرستان خاتم تنها منطقه خوانسار است که هنوز از نعمت گاز بی‌بهره است که در این منطقه نیز پیمانکار مشغول کار است.

وی، گازدار شدن روستای نعمت آباد و رضوانیه ابرکوه همچنین گازدار شدن ۹ واحد صنعتی بزرگ، آغاز احداث پروژه ساختمان پست امداد بافق، آغاز احداث پروژه ساختمان پست امداد اشکذر و ... را از دیگر طرح‌های هفته دولت برشمرد و افزود: این طرح‌ها با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان اجرا شده است.

فلاح در مورد گازرسانی به منطقه میانکوه نیز بیان کرد: یکی از مناطق باقیمانده برای گازرسانی، منطقه میانکوه شامل روستاهای کوهستانی نظیر ده بالا، طزرجان، منشاد و ... بین شهرستان‌های تفت و مهریز است که برای گازرسانی به آنها به اعتبار ویژه نیاز است و متناسب با بودجه اختصاصی به دنبال این هستیم که پیمانکار فاز شبکه داخل روستا را مشخص کنیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کاهش مصرف فرآورده‌های نفتی در استان یزد به دنبال گازدار شدن بسیاری از مناطق مسکونی، واحدهای صنعتی و گلخانه ها، عنوان کرد: در سال ۹۴ با کاهش مصرف ۵۰ میلیون لیتر فرآورده نفتی در استان یزد مواجه بودیم و مقام اول کاهش سوخت مایع کشور را به دست آوردیم که این رکورد در سال ۹۵ نیز تکرار شد.

کد خبر 4072292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha