۷ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۱۱

در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی صورت گرفت؛

افتتاح کتابخانه عمومی«زنده‌یاد غلامرضا رشیدیاسمی»در اسلام آبادغرب

افتتاح کتابخانه عمومی«زنده‌یاد غلامرضا رشیدیاسمی»در اسلام آبادغرب

کرمانشاه- در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، کتابخانه عمومی «زنده‌یاد غلامرضا رشیدیاسمی» شهرستان اسلام آباد غرب افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه، در راستای توسعه خدمات و ترویج گفتمان کتابخوانی و به مناسبت هفته دولت، کتابخانه عمومی «زنده‌یاد غلامرضا رشیدیاسمی» شهرستان اسلام آباد غرب با حضور شهیندخت مولاوردی دستیار رئیس جمهور در امور شهروندی، معصومه حسنی خونسار، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه و افشین کریمی فرماندار اسلام آباد غرب و برخی از مدیران استانی و شهرستانی روز دوشنبه ۶ شهریور ماه ۹۶ ساعت ۱۵ عصر افتتاح شد.

شهیندخت مولاوردی دستیار محترم رئیس جمهور در امور شهروندی، ضمن افتتاح و بازدید از بخش های کتابخانه عمومی «زنده یاد غلامرضا رشید یاسمی»   خاطر نشان کرد: این کتابخانه در فضای مناسب و با طرح و نقشه خوب احداث شده است، انشاالله این کتابخانه منشاء خیر و برکتی برای مردم خوب اسلام آباد غرب قرار گیرد.

مولاوردی پس از افتتاح کتابخانه در تالار غدیر در جمع تعدادی از مسئولین شهرستان عنوان کرد: دولت دوازدهم با شعار آزادی، امنیت، آرامش و پیشرفت توانسته است اعتماد مردم را کسب کند.

دستیار محترم رئیس جمهور در امور شهروندی، در مراسم افتتاحیه کتابخانه «زنده یاد غلامرضا رشید یاسمی» بیان کرد: اولویت اول دولت امید اشتغال و تولید ملی است، امید است با هماهنگی و همکاری قوای سه گانه دولت امیدمطالبات جدی خود را در امر اشتغال به ثمر رساند.

همچنین معصومه حسنی‌خونسار، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، در ابتدای مراسم ضمن تبریک ایام هفته دولت به دولتمردان گرامی و عرض خیرمقدم و تقدیر از حضور سرکار خانم مولاوردی دستیار رئیس جمهوری در امور شهروندی در مراسم افتتاحیه اظهار داشت: کتابخانه عمومی «زنده‌یاد غلامرضا رشیدیاسمی» ۸۰ مین کتابخانه عمومی نهادی در استان کرمانشاه میباشد که با اعتبار ۳۶ میلیارد ریالی در زمینی به مساحت یک هزار و ۲۵۹ متر مربع در سه طبقه از محل اعتبارات سفر پربرکت مقام معظم رهبری به کرمانشاه احداث شده است، که در راستای هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه به بهره برداری رسیده است.

معصومه خونساری در ادامه افزود: این کتابخانه شامل بخش های مختلفی از قبیل مخزن اصلی، نشریات، مرجع، بخش مجزای ویژه کودکان و سالن های مطالعه ویژه آقایان و خانمها میباشد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با اشاره به اینکه این کتابخانه ۶مین کتابخانه عمومی اسلام آباد غرب میباشد، تصریح کرد: در حال حاضر ۲۵۰۰ نسخه کتاب در نظر گرفته شده است که ۳۵۰۰ نسخه کتاب دیگر نیز در هفته آینده به آن اضافه و منابع آن را به ۶۰۰۰ نسخه کتاب افزایش خواهیم داد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی کرمانشاه افزود: در کتابخانه های عمومی اسلام آبادغرب دارای بیش از ۳۵۰۰ عضو فعال، حدود ۸۸۰۰۰ نسخه و ۷۹۰۰۰ عنوان کتاب میباشد.

خونسار در پایان از مردم کتاب دوست اسلام آباد غرب و فرماندار و سایر عزیزانی که در ساخت کتابخانه همکاری داشته اند تشکر و قدردانی کرد و از مردم شهر درخواست کرد که با عضویت در کتابخانه از خدمات آن به نحو احسنت بهره مند شوند.

کد خبر 4072678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha