۱۰ شهریور ۱۳۹۶، ۱۴:۰۲

در گفتگو با مهر عنوان شد:

با مقصران حادثه برخورد می کنیم

 با مقصران حادثه برخورد می کنیم

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: با وزیر آموزش و پرورش عازم داراب هستیم تا متوجه شویم که آیا سازمان دانش‌آموزی از آیین‌نامه تخطی کرده یا کوتاهی از راننده بوده است.

مهدی فیض ضمن ابراز همدردی با بازماندگان حادثه دلخراش داراب، به خبرنگار مهر گفت:  اردو به عنوان یک فرصت و موقعیت تربیتی به‌حساب می‌آید. در تمام نظام‌های آموزشی پیشرفته سعی می‌کنند از ظرفیت اردو استفاده کنند و هر موضوعی را در موقعیت مناسب خود آموزش دهند.

وی ادامه داد: اردوهای دانش‌آموزی یکی از بهترین موقعیت‌ها برای آموزش است و همچنین به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا با روحیه بهتری سر کلاس بروند.

فیض اضافه کرد: این اردو را سازمان دانش‌آموزی برگزار کرده است که ما با حضور در محل حادثه باید متوجه شویم که آن‌ها طبق آیین‌نامه عمل یا از آن تخطی کرده‌اند.

به گفته معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش  امسال ۲۰ هزار نفر در برنامه‌های تابستانی ما شرکت کرده‌اند که  ۹۰ درصد آن‌ها به سلامت اجرا شده است.

فیض گفت: بیش ازهزار سفر اتوبوسی بین شهری شامل اردوهای تشکیلاتی و مرزی بوده داشتیم که البته این حجم از برنامه نیازمند دقت بسیار بالا در امنیت است.

او ضمن اشاره به سفر خود و وزیر آموزش و پرورش به محل حادثه اضافه کرد: با وزیر عازم منطقه هستیم تا از نزدیک در جریان جزییات قرار بگیریم و متوجه شویم که به کدام بند آیین نامه بی دقتی شده یا اینکه  آیین نامه اجرا شده و کوتاهی از راننده بوده است.  

فیض اضافه کرد: در کلیات آیین نامه آمده است که حرکت در شب با رعایت ملاحظاتی به‌ویژه در مناطق جنوبی مشکلی ندارد. باید در اتوبوس حداقل دو راننده اصلی حضور داشته باشد و مسائل فنی ماشین حتما بررسی شود.

کد خبر 4075565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha