۱۲ شهریور ۱۳۹۶، ۸:۰۱

اعزام سوارکاران با اسب شخصی؛

گزارش مهر از قرنطینه اسب سوارکاران ایران قبل ازبازی‌های داخل سالن

گزارش مهر از قرنطینه اسب سوارکاران ایران قبل ازبازی‌های داخل سالن

سوارکاران ایران در قالب اولین تیم کاروان بازی های داخل سالن وارد عشق آباد شده و اسب های خود را به منظور انجام یکسری آزمایش ها در قرنطینه این بازی ها مستقر کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، امیرحسین حبیبی، داود پوررضایی، علی رحمتی و علیرضا عامری ترکیب تیم چهارنفره سوارکاری ایران  (پرش با اسب) رابرای حضور در بازی های داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا تشکیل می دهند. سواراکاران ایران چندی پیش برای نخستین بار با اسب های شخصی در مسابقات پنج ستاره قطر شرکت کردند اما این برای نخستین بار است که آنها با اسب های خود و در قالب کاروان ورزش ایران در یک رویداد چند رشته ای شرکت می کنند. از این رو تیم سوارکاری ایران یک هفته پیش به عنوان اولین تیم کاروان ایران راهی محل برگزاری بازی های داخل سالن آسیا شد. 

اعزام سوارکاران ایران به عشق آباد به صورت زمینی و با استفاده از اسب کش - جهت حمل و انتقال اسب ها - انجام شد. سوارکاران ایرانی پس از ۲۰ ساعت سفر زمینی از تهران به سبزوار، قوچان و درگز هفته گذشته از طریق مرز لطف آباد وارد عشق آباد شدند و اسب های خود را در قرنطینه این شهر مستقر کردند. 

دلیل سفر خیلی زودهنگام سوارکاران ایران به ترکمنستان حضور اسب های آنها در قرنطینه بود. به همین دلیل از میان سوارکاران کشورمان فقط علی رحمتی و علیرضا عامری در این سفر حضور داشتند. البته رحمتی روز گذشته به کشور بازگشت و عامری هم امروز عشق آباد را ترک می کند. یک هفته مانده به آغاز بازی ها ترکیب تیم کامل سوارکاری شامل چهار سوارکار، سرمربی بلژیکی و سرپرست راهی عشق آباد می شود. در این مدت نگهداری اسب های ایرانی در قرنطینه عشق آباد بر عهده مهترهای آنهاست.

مسابقات سوارکاری بازی های داخل سالن آسیا با حضور هشت کشور برگزار می شود. سوارکاران ایرانی اولین نفراتی بودند که اسب های خود را وارد قرنطیه این بازی ها کردند و بعد از آن اسب های قرقیزستان و قزاقستان هم وارد قرنطینه شدند. حضور اسب ها در قرنطینه تا ۲۱ روز ادامه دارد و پس از آن در صورت تائید پزشکی می توانند وارد دهکده بازی های داخل سالن و محل مسابقات سوارکاری شوند. 

رضا کاظمیان سرپرست تیم سوارکاری ایران در بازی های داخل سالن آسیا در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد وضعیت اسب های سوارکاران ایران و اینکه در مدت ۲۱ روزه قرنطینه چه کنترل ها و مراقبت های پزشکی از آنها انجام خواهد شد که منجر به تائیدیه یا عدم تائیدیه مجوز پزشکی برای خروج از قرنطینه می شود، توضیح داد. 

وی گفت: طی این مدت از اسب ها نمونه خون گرفته می شود. این نمونه گیری برای آزمایشگاه مرجع ارسال می شود تا مورد بررسی و آنالیز دقیق قرار بگیرند. این کار به این منظور حاصل شدن اطمینان برای اینکه اسب ها ناقل هیچ بیماری نیستند، انجام می شود. علاوه بر این در محل قرنطینه، سلامت اسب ها تحت نظر دامپزشک و از نظر بررسی علائم بالینی برخی بیماری ها مورد مدام بررسی می شود .

کاظمیان تاکید کرد: بعد از۲۱ روز بر اساس نتیجه نمونه ارسالی به آزمایشگاهی و همچنین نظر نهایی دامپزشک، مجوز لازم برای خروج اسب ها از قرنطینه و ورود آنها به محل برگزاری مسابقات داده می شود. 

سرپرست تیم سوارکاری ایران گفت: خوشبختانه طی یک هفته گذشته هیچ مشکلی در رابطه با اسب ها وجود نداشته است. آنها در بهترین حالت ممکن است و هیچ علائمی از بیماری یا مشکل خاصی در آنها مشاهده نشده است. 

وی که تا هفته گذشته در عشق آباد حضور داشت و از نزدیک پیگیر وضعیت اسب ها در قرنطینه بازی های داخل سالن آسیا بود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه سوارکاران مان طی یک هفته ای که کنار اسب های خود در قرنطینه حضور داشتند، هیچ مشکلی و کمبودی نداشتند و حالا هم مهترها و همراهان آنها بدون دغدغه پیگیر وضعیت آزمایش ها و ارزیابی سلامت کامل اسب ها هستند. به هر حال فقط برای قرنطینه بازی های داخل سالن، فاکتور جا و مکان از طرف کمیته برگزاری تامین می شود. سایر فاکتورها مانند غذا باید  از طرف فدراسیون تامین شود. مسئولان فدراسیون همه آنچه موردنیاز است را تامین کرده اند تا دوره ۲۱ روزه قرنطینه اسب های ایرانی بدون مشکل سپری شود. 

سرپرست تیم سوارکاری ایرانی تاکید کرد: تا قبل از این حضور سوارکاران ایرانی در رویدادهای بین المللی با اسب قرضی انجام می شد. این برای نخستین بار است که آنها در قالب کاروان ورزش ایران و برای حضور در یک رویداد چند رشته ای، با اسب های شخصی اعزام می شوند. 

به گزارش مهر، مسابقات سوارکاری بازی های داخل سالن آسیا در دو بخش تیمی و انفرادی برگزار می شود. رقابت های بخش تیمی ۳۰ شهریورماه برگزار می شود و طی آن سوارکاران در پرش با مانع به ارتفاع ۱۳۵ سانتی متر با هم رقابت می کنند. مجموع امتیاز سه سوارکاری که در این بخش بهترین عملکرد را دارند، به عنوان امتیاز بخش تیمی محسوب می شود. این سه سوارکار در رقابت های انفرادی هم شرکت می کنند. رقابت های انفرادی سوارکاری بازی های داخل سالن اول مهرماه برگزار می شود. رقابت شرکت کنندگان در این بخش برای پرش مانع با ارتفاع ۱۴۵ سانتی متر است. 

کد خبر 4076359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha