۱۳ شهریور ۱۳۹۶، ۶:۰۰

یک مقام مسئول در گفتگو با مهر؛

تدابیر بانک مرکزی برای بانکهای متخلف/حضور بازرسان نامحسوس در شعب

تدابیر بانک مرکزی برای بانکهای متخلف/حضور بازرسان نامحسوس در شعب

یک مقام مسئول در نظام بانکی از حضور بازرسان نامحسوس در شعب بانکی خبر داد و گفت: بانک مرکزی با این اقدام، کنترل اجرای بخشنامه کاهش نرخ سود را به دست گرفته است.

یک مقام مسئول بانکی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تخلف برخی شعب بانکی حتی در روزهای آغازین اجرای بخشنامه بانک مرکزی برای کاهش نرخ سود سپرده های بلندمدت به ۱۵ درصد و کوتاه مدت به ۱۰ درصد، گفت: این طور نیست که همه شعب نظام بانکی، از اجرای این بخشنامه سر باز زنند؛ چراکه بانک مرکزی این بار تدابیر سخت گیرانه ای را برای بانکهای متخلف در نظر گرفته است که دامنه آن ممکن است تا تغییر مدیر و انفصال از خدمت تا برخی جرایم دیگر برای بانک کشیده شده است.

وی می افزاید: بر این اساس، علاوه بر اینکه معاونت نظارت بانک مرکزی، به دقت عملکرد نظام بانکی در اجرای بخشنامه کاهش نرخ سود را رصد می‌کند، بازرسان نامحسوسی را به شعب اعزام کرده تا از نزدیک عملکرد را مشاهده کرده و تخلفات را گزارش نمایند.

به گفته این مقام مسئول بانکی، البته بانک مرکزی مشوق هایی را هم برای بانکهایی که به خوبی و دقت این بخشنامه را اجرا می‌کنند، در نظر گرفته است که یکی از آنها تبدیل اضافه برداشت معقول بانکها به خط اعتباری است. ضمن اینکه بازار بین بانکی نیز با نرخ سود پایین تر زمینه ساز تامین مالی بانکها شده است.

کد خبر 4077774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • شهروند IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
      0 0
      بانک مرکزی مردم را به بهانه نداشتن و حتی داشتن مجوز موسسات مالی اعتباری و برای جلوگیری از کمبود نقدینگی و ورشکستگی بیچاره کرد.
    • فرین IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
      0 0
      کاهش سود بانکی طلیعه جدیدی در اقتصاد ایران خواهد بود.
    • فرین IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
      0 0
      کاهش سود بانکی طلیعه جدیدی در اقتصاد ایران خواهد بود. امیدواریم بانک مرکزی باقدرت عمل کند
    • کارمند IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
      0 0
      بانک مرکزی بهتره بازرسانی هم برای دزدی هایی که توسط بانکها صورت میگیره بکنه نه اینکه بابازنشسته ای که با پس انداز سی ساله ای که انجام داده وبه بانک گذاشته تا باسود آن گذران زندگی کنه مبارزه کنه .
    • محمد IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
      0 0
      کاهش سود بانکی باید همراه باکاهش سود تسهیلات می بود.این اقدام باج دهی دولت به بانکها بود درقبال بدهی که به آنها دارد.
    • حسین IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
      0 0
      چه عجب؟ برای بازرسی در تمامی دستگاهها ی کشور بخصوص بانک ها باید بازرسین بصورت نامحسوس باشند.نه تنها برای کاهش سود بانکی.حتی برای معوقات بانکی.چک های برگشتی.لطفاً بانکمرکزی با قدرت عمل کند
    • رامین IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
      0 0
      به امید خدا برای بازرسی در تمام ادارات کشوربخصوص بانک ها از بازرسین نا محسوس استفاده شود.تا جلوی مفسدین و متخلفین گرفته شود و حتی جلوی رابطه بازی و رانت خواری نیز گرفته میشود.
    • سپرده گذار ثامن ائمه AE ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
      0 0
      بانک مرکزی تکلیف ثامن ائمه را روشن کند پس انداز مان در ثامن ائمه گرفتار شده. رفتم کلیه هایم را بفروشم آزمایش کردند سالم نبود. چک دادم وسایل خریدم چکار کنم؟
    • محسن IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
      0 0
      چرا دولت وبانک مرکزی کل اختلاسها را ول کرده و دنبال سود بانکی هستند که مردم فقیر وبدبخت از آن استفاده می کنن؟
    • احمدیانی IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
      0 0
      تکلیف موسسه ثامن چی شد هنوز پولمان را نمی دهند!
    • عیسی IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      0 0
      چرا بانک مرکزی علاوه برنظارت ضعیفی که بر عملکرد بانکهادارد نمی خواهد اسامی بدهکاران بزرگ بانکی را به قوه قضائیه اعلام کند تا بجای عملکرد ضعیف بانک مرکزی حداقل قوه قضائیه برخورد کند؟