۱۴ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۴۶

مدیرکل نوسازی مدارس استان سیستان و بلوچستان:

سیستان و بلوچستان به ۵ هزار کلاس درس جدید نیاز دارد

سیستان و بلوچستان به ۵ هزار کلاس درس جدید نیاز دارد

زاهدان - مدیرکل نوسازی مدارس سیستان و بلوچستان گفت: این استان با توجه به نرخ ۱۴ برابری تعداد موالید و جذب بازماندگان از تحصیل همچنان به ۵ هزار کلاس درس جدید نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، علیرضا راشکی صبح امروز در آیین افتتاح مدرسه خیرساز در زاهدان اظهار داشت: ۳۶۹ کلاس درس جدید در قالب ۱۰۰ مدرسه با اعتباری بالغ بر ۴۴۰ میلیارد ریال در مهرماه امسال در سطح استان سیستان و بلوچستان آماده بهره‌برداری است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان سیستان و بلوچستان گفت: این استان با توجه به نرخ ۱۴ برابری تعداد موالید و جذب بازماندگان از تحصیل همچنان با وجود همه اقدامات مطلوب صورت گرفته در مدرسه‌سازی به ۵۰۰۰ کلاس درس جدید نیاز دارد.

وی بیان کرد: همچنین از مجموع ۱۸ هزار و ۹۵۴ کلاس درس استان پهناور سیستان و بلوچستان، ۱۰ هزار و ۵۲۸ کلاس درس نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی است.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم اظهار داشت: مدرسه ۶ کلاسه «امید آینده» با ۸۰۰ مترمربع زیربنا و اعتبار ۱۴ میلیارد ریال در مدت ۶ ماه احداث شده و هم‌اکنون آماده بهره‌برداری است و ۳۰۰ دانش‌آموز مقطع ابتدایی حاشیه شهر زاهدان در محدوده خیابان «مالک اشتر» از اول مهر در این مدرسه جدید مشغول به تحصیل می‌شوند.

علیرضا نخعی با اشاره به اینکه آمادگی لازم برای شروع سال تحصیلی ایجاد شده، افزود: ۷۰۰ هزار دانش‌آموز و ۷۰ هزار نوآموز استان سال تحصیلی جدید را در ۶ هزار و ۸۰۰ واحد آموزشی آغاز می‌کنند که ۳۷ هزار معلم استان وظیفه تعلیم و تربیت آنها را بر عهده دارند.

کد خبر 4079179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha