۱۵ شهریور ۱۳۹۶، ۹:۵۷

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

نرخ سود بانکی به تدریج کاهش می یابد

نرخ سود بانکی به تدریج کاهش می یابد

اهواز - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: نرخ سود بانکی و سود دریافتی از دریافت کنندگان تسهیلات به تدریج کاهش می یابد.

عامر کعبی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: نرخ سودی که نظام بانکی از فعالان اقتصادی دریافت می کند؛ باید در خدمت تولید و رونق اشتغال باشد و منابع مالی و تسهیلات با سهولت و نظارت بیشتر و نرخ کمتر در اختیار تولید کنندگان و فعالان اقتصادی باشد. 

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی افزود: البته تغییر نرخ سود بانکی می تواند نقدینگی را از بانک ها به سمت بازارهای دیگر نظیر بازار ارز، طلا و وبرس اوراق بهادار ببرد که لازم است بانک مرکزی بر افزایش احتمالی قیمت ارز و طلا نظارت داشته باشد. 

کعبی اضافه کرد: در نشستی که ماه گذشته به همراه کمیسیون اقتصادی مجلس با مدیران عامل بانک ها داشتیم بر سر کاهش نرخ سود سپرده گذاری و حمایت از تولید کنندگان و متناسب سازی افزایش نرخ سود بانکی با نرخ تورم، چالش ها و راهکارها را بررسی کردیم. هم چنین مقرر شد اتاق مشترکی از نمایندگان کمیسیون اقصادی، مسئولان وزارت اقتصاد و مدیران نظام بانکی تشکیل شود تا در خصوص کاهش تدریجی نرخ سود بانکی و حرکت به سمت بانکداری اسلامی که در کمیسیون اقتصادی در حال تدوین و کارشناسی است و سایر مسائل بانکی، برنامه ریزی خوبی داشته باشیم.

وی در خصوص پرداختی های موسسه آرمان نیز عنوان کرد: با پیگیری هایی که در کمیسیون اقتصادی و به همراه مجمع نمایندگان خوزستان از طریق بانک مرکزی داشتیم؛ تفاهم نامه ای چندی پیش میان موسسه آرمان و ملل منعقد شد تا پرداختی سپرده گذاران از طریق موسسه ملل صورت گیرد. امیدواریم حسابرسی موسسه آرمان طی یک ماه آینده به پایان برسد و پرداخت سپرده های مردم آغاز شود.


 

کد خبر 4080055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مجيد مجيدي IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
      0 0
      جالبه سود بانكي نسبت به سال 92 خيلي كم شده ولي وام هاي اون زمان كه 28 درصد حساب شده اصلا تكاني نخورده و پابرجاست. اين عدالته كه 10 درصد سود بگيريم و 28 درصد سود بدهيم؟
    • رضا IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
      0 0
      لطفا سود وام بانکی رو کاهش بدید که از ما طلب دارید.
    • ابراهیم نورانیان IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
      0 0
      فقط میتونین به ملت فشار وارد کنین بجای این کارا جلو اختلاس های میلیاردی رو بگیرین خیلی زودتر به نتیجه میرسین بعدشم کدوم بازار؟ همه داغونه از ملک واملاک گرفته تاساخت و ساز و خرید و فروش
    • حسن حسینی IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
      0 0
      اگر سود سپرده و بهره وام بانکی هر دو یکسان باشد خیلی خوب است ولی اگر بهره وامها دو برابر سود سپرده باشد ظالمانه است.
    • علی IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
      0 0
      برای حسابهای بانکی مردم، یک روزه کاهش پیدا میکنه اما برای تسهیلات بانکها تدریجی!
    • ناشناس IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
      0 0
      مادر بزرگ بنده ماهی بیست میلیون تومن سود بانکی میگیره چقدر میخوای کم کنی