۱۵ شهریور ۱۳۹۶، ۱۴:۱۵

مدیر کل پیشگیری‌های وضعی قوه قضائیه خبر داد:

قرار گرفتن ۱۰۰روستای کرمانشاه در اولویت کارگروه ملی پیشگیری وضعی

قرار گرفتن ۱۰۰روستای کرمانشاه در اولویت کارگروه ملی پیشگیری وضعی

کرمانشاه- مدیر کل پیشگیری‌های وضعی قوه قضائیه از قرار گرفتن عنوان ۱۰۰ روستای استان کرمانشاه به عنوان روستاهای اولویت دار در لیست کارگروه ملی از پیشگیری وضعی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر،  شورای پیشگیری از وقوع جرم استان کرمانشاه امروز چهارشنبه با حضور مدیرکل پیشگیری های وضعی قوه قضائیه، دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه، معاون عمرانی استانداری، معاون  اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان و دیگر اعضای کارگروه شورای مذکور و با موضوع هدایت و راهبری کارگروه استانی پیش بینی و پیشگیری از گسترش بافت های ناکارآمد شهری در سالن جلسات دادگستری کل استان کرمانشاه برگزار شد.

  دکتر علیرضا ساوری،  مدیر کل پیشگیری‌های وضعی قوه قضائیه در این نشست  ضمن بیان اینکه در قوه قضائیه ۲۷ جرم در اولویت و عنایت ویژه قرار دارد، اظهار داشت: با توجه به محدودیت زمان و بودجه ۴ آسیب جدی اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی و مفاسد اخلاقی، این موضوع از سال گذشته در اولویت قرار گرفت و در این زمینه کارهای خوبی انجام شده است.

مدیر کل پیشگیری‌های وضعی قوه قضائیه بیان داشت: معضل و مشکل ما در مقابله با جرائم و آسیب های اجتماعی، قانون و دستورالعمل نیست و اتفاقاً در این بخش ذخیره دانائی قابل قبولی داریم و در برخی از بخش ها حتی دچار انباشت سرمایه هستیم.

وی تصریح کرد: در بحث پیشگیری از گسترش بافتهای فرسوده باید به علل و عوامل وقوع جرم بپردازیم. برای برخورد ریشه ای با جرم با مدیریت افقی داشته باشیم.

 ساوری با بیان اینکه  مدیریت افقی فرآیند سختی است ولی به شدت راهگشاست، افزود: در جامعه ما به دلیل عدم وجود فرهنگ همکاری و کار تیمی توفیق چندانی نداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه عصاره دانائی ما در قانون برنامه ششم توسعه تجلی یافته است، ادامه داد:  براین اساس، باید توسعه عمرانی استانی از مقامات کشوری مطالبه شود تا به لطف خدا شاهد تحول مثبتی در کاهش آسیب ها و حاشیه نشینی باشیم.

مدیر کل پیشگیری‌های وضعی قوه قضائیه ادامه داد: اگر تکلیف قانونینمان را انجام دهیم و ذخیره دانایی مان را افزایش دهیم مشکلات و آسیب ها کاسته می شود.

وی با تاکید بر اینکه هماهنگی همه دستگاهها درحل معضل حاشیه نشینی واجب و ضروری است، گفت:۲۲ سازمان و ارگان و نهاد در حوزه حاشیه نشینی مستقیما ارتباط دارند و وظایف و تکالیفی در بحث حاشیه نشینی دارند.

ساوری افزود: اولویت‌گذاری واقع بینانه و عمل به این اولویت‌ها از میزان آسیب‌ها طور چشم گیری می کاهد.

وی با بیان اینکه ارتقاء آگاهی‌های عمومی اساس  ترین راه پیشگیری است، گفت: مدیران دستگاههای مرتبط اگر از شرایط وقوع جرم خبر داشته باشند و اقدامی و دستوری ندهند مطابق ماده ۱۵ قانون نظام سلامت اداری سلامت مجرم شناخته می شود.

مدیرکل پیشگیری وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با بیان اینکه حاشیه نشینی علل دور و نزدیک دارد، تصریح کرد: علل دور به گذشته های دور بر می گردد وحل آن سخت و دشوار است.

وی افزود: فقر، عدم توزیع نامناسب ثروت و خشکسالی و فقر و مهاجرت ارپز مشکلات دور و سخت و زمان بر حاشیه نشسینی است.

ساوری ادامه داد: مهاجرت و خشکسالی  نیز از بزرگترین مشکل در بحث حاشیه نشینی است و مدیریت آب و خاک، مکانیزه کردن و مهندسی آب و خاک از مهاجرت روست ها خودداری می کند.

وی با بیان اینکه روستاهای استان کرمانشاه در حال تخلیه شدن هستند، تاکید کرد: حرفه آموزی و توسعه صنایع دستی و گردشگری مانع مهاجرت افراد می شود.

مدیرکل پیشگیری وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: در اداره کل وضعی معاونت اجتماعی قوه قضاییه در بحث حاشیه نشینی ۱۰۰ روستای استان کرمانشاه در اولویت کارگروه ملی است.

وی درپایان تاکید و خاطرنشان کرد: بحث آسیب اجتماعی نیازمند تعامل و همکاری همه دستگاههاست و استفاده از ظرفیت دادستانی به حل بهتر این آسیب کمک می کند.

کد خبر 4080461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha