۱۸ شهریور ۱۳۹۶، ۱۴:۲۱

با صدور بیانیه ای؛

فراکسیون نمایندگان ولایی نسل کشی مسلمانان میانمار را محکوم کرد

فراکسیون نمایندگان ولایی نسل کشی مسلمانان میانمار را محکوم کرد

فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه ای نسل کشی و جنایات گسترده علیه مسلمانان در روهینگیا در میانمار، را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خانه ملت، در این بیانیه ضمن اعتراض به سازمانهای بین المللی حقوق بشر در سکوت علیه جنایات بشری در میانمار ازسازمان کنفرانس کشورهای اسلامی خواسته شده است در اسرع وقت با هماهنگی سازمانهای بین المللی دفاع از حقوق بشر، موضوع را در دستور کار خود قراردهند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است که کشتار مسلمانان بی گناه  روهینگیا در میانمار، از طریق مجلس شورای اسلامی پیگیری می شود، همچنین این بیانیه ضمن دعوت جامعه جهانی به ویژه جهان اسلام به وحدت، همدلی به استناد بیانات مقام معظم رهبری به  تمدنی مبتنی برصلح پایدار با تکیه برمعنویت وخدا محوری که در جهان حاکم خواهدشد، اشاره کرده است.

متن بیانیه فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در خصوص کشتار مسلمانان در میانمار به شرح زیر است:


بسم الله الرحمن الرحیم

بأَیِّ ذَنْبٍ قُتِلَتْ 

به راستی مسلمانان روهینگا در میانمار به کدامین گناه کشته می شوند؟

فاجعه کشتار جمعی مسلمانان روهینگیا در میانمار دل هر انسان آزاده ای را به درد می آورد، کشتار جمعی، کوچ اجباری، به آتش کشیدن خانه و جنازه های مسلمانان  ، توسط جریانات افراطی و تند رو، نسل کشی و جنایت هولناک علیه بشریت است که با سکوت مجامع بین المللی و مدعیان حقوق بشر دردناکتر شده است.

بی شک وحدت مسلمانان در جهان اسلام عامل موثری در پیشگیری از چنین جنایات ددمنشانه ای در جهان خواهد، بود.

مقام معظم رهبری در این خصوص فرمودند؛ داعیه‌ی ما ایجاد تمدنی است متکی به معنویت، متکی به خدا، متکی به وحی الهی، متکی به تعلیم الهی، متکی به هدایت الهی. امروز اگر یک چنین تمدنی را ملتهای اسلامی - که بحمداللَّه بسیاری از ملتهای اسلامی بیدار شده‌اند و به پا خاسته‌اند - بتوانند پایه‌گذاری کنند، بشر سعادتمند خواهد شد. داعیه‌ی جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی این است؛ ما دنبال یک چنین تمدنی هستیم.  

فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت این مصیبت به امت مسلمان جهان  با محکوم کردن این جنایات هولناک وهرگونه ظلم و تبعیض و افراطی گری علیه انسانها، موضوع نسل کش مسلمانان در میانمار، را در مجلس شورای اسلامی پیگیری می کند، همچنین از سازمان کنفرانس کشورهای اسلامی درخواست می کند باهماهنگی همه سازمانها بین المللی حقوق بشر، هر چه سریعتر این موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.

ضروری است دولت محترم جمهوری اسلامی ایران از همه  فرصت های ملی وبین المللی برای توقف این جنایات استفاده کند.

امید آن که با وحدت جامعه جهانی، به ویژه جهان اسلام شاهد توقف ظلم و تبعیض، افراطی گری و ایجاد صلح پایدار در جهان باشیم.

فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی 

کد خبر 4082137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ایرج امیری IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
      0 0
      اقای حاجی بابایی شما که خود عضو این مجمع هستید ( ولایی ) به حرف که نمیشه شعار هم فایده نداره سری بزنیدبه همدان حوزه نمایندگیتان ببینید ظلم و تبعیض چکار میکنه مردم به بالا و پایین تقسیم شدند .