۱۹ شهریور ۱۳۹۶، ۱۴:۳۶

اخبار انتظامی استان کرمانشاه؛

باند بزرگ سرقت در کرمانشاه متلاشی شد

باند بزرگ سرقت در کرمانشاه متلاشی شد

کرمانشاه- فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از شناسایی و متلاشی کردن یک باند بزرگ سرقت توسط ماموران کلانتری ۱۸ سجادیه خبر داد.

به گزارش  خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "رضا شیرزادی" در این رابطه گفت: ماموران کلانتری ۱۸ سجادیه با کمک اطلاعات مردمی از حضور عده ای سارق حرفه ای در منزلی مسکونی مطلع شده و پس از جمع آوری مستندات کافی برای دستگیری آنان اقدام کردند.

وی با بیان اینکه یکی از اعضای این باند زن است، عنوان کرد: ماموران این کلانتری در نهایت در یک عملیات غافلگیرانه سه نفر از اعضای باند از جمله سرکرده آن را دستگیر کردند اما دو نفر از متهمان از جمله یک مرد و یک زن موفق به فرار شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه افزود: ماموران کلانتری در همان روز در عملیاتی دیگر محل اختفای یکی از متهمان متواری را شناسایی و وی را نیز دستگیر کردند.

سرهنگ شیرزادی با بیان اینکه اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی به منظور دستگیری زن متواری عضو باند ادامه دارد، گفت: متهمان در بررسی های مقدماتی در کلانتری به سرقت ۲۱۰ میلیون ریال طلا، سرقت تابلو فرش نفیس به ارزش ۱۰۰ میلیون ریال و سه مورد سرقت لوازم خانگی اعتراف کردند.

وی افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده به منظور سیر مراحل قانونی و بررسی های بیشتر در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفته اند.

کشف ۱۱۵ رأس دام سرقتی در شهرستان سنقر

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از دستگیری سارق حرفه ای و کشف ۱۱۵ رأس دام سرقتی در شهرستان سنقر خبر داد.

سردار "منوچهر امان اللهی" در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت احشام در سطح روستاهای شهرستان سنقر، شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار این انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: عوامل پلیس آگاهی شهرستان با گسترش دامنه تحقیقات و کسب اطلاعاتی مبنی بر اینکه شخصی توسط آگاهی استان دستگیر و به چند فقره سرقت احشام در شهرستان سنقر اعتراف کرده و روانه زندان مرکزی کرمانشاه شده است، لذا پس از هماهنگی با دادسرا و اخذ نیابت قضائی متهم را به پلیس آگاهی شهرستان سنقر منتقل کردند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: پس از انجام بازجویی ها و تحقیقات فنی و تخصصی متهم به ۱۰ فقره سرقت احشام به تعداد ۱۱۵ رأس گوسفند با همدستی سه نفر دیگر در شهرستان سنقر اعتراف کرد.

سردار امان اللهی با اشاره به اینکه متهم دارای سوابق متعدد از سرقت احشام است، گفت: در این راستا پرونده تشکیل و متهم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شده است، تلاش برای دستگیری دیگر همدستان وی نیز ادامه دارد.

آماده هرگونه همکاری و تبادل اطلاعات با انتظامی استان های همجوار هستیم

فرمانده انتظامی استان  کرمانشاه گفت: با تمام توان آماده هرگونه همکاری و تبادل اطلاعات با انتظامی استان های همجوار برای برقراری ایمنی و امنیت ترددها هستیم و تمام تلاش خود را به کار می گیریم که خدمتگزار لایقی برای زائران باشیم.

سردار "منوچهر امان اللهی" در چهارمین جلسه قرارگاه اربعین اظهار کرد: با توجه به پیگیری ها و اقدام هایی که در شش ماه گذشته صورت گرفته، امید است تردد زائران عتبات عالیات از طریق مرز خسروی به شکل مطلوب صورت گیرد.

وی افزود: زائران شش استان آذربایجان های غربی و شرقی، زنجان، اردبیل، کردستان، همدان و کرمانشاه از مرز خسروی عازم عتبات عالیات شوند که در این راستا برای خدمت رسانی مطلوب به زائران باید توان امکانات و خدمات استان های معین نیز به کار گرفته شود.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: از پنجم تا ۲۱ آبان به عنوان زمان اربعین مشخص شده و نیاز است همه دستگاه های مرتبط برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی پشتیبانی و حمایت لازم را داشته باشند.

سردار امان اللهی با اشاره به اینکه معایب و نواقص در حوزه تأمین نظم و امنیت پیاده روی اربعین احصاء و مرتفع شده است، گفت: جهت برقراری امنیت مطلوب، از تجربه استان های همجوار نیز استفاده شده است.

وی ادامه داد: در راستای تسهیل در ارائه خدمات گذرنامه، هماهنگی های لازم بر سرکنسولگری عراق در استان جهت صدور به موقع ویزا انجام شده است و مأموران ادراه گذرنامه نیز تا زمان مراجعه زائران در محل کار خود حضور خواهند داشت، همچنین پلیس +۱۰ نیز ساعت کاری خود را افزایش خواهد داد.

فرمانده انتظامی استان بر لزوم استفاده از ظرفیت پلیس افتخاری تأکید کرد و گفت: پرسنل نیروی انتظامی تأمین نظم و امنیت را در اولویت کاری خود قرار داده اند، از این رو استفاده از توان پلیس افتخاری در سایر حوزه های مربوط به اربعین ضروری است.

سردار امان اللهی متذکر شد: تجارب سال های گذشته نشان می دهد ارتباط و تعامل با استان های همجوار برای جلوگیری از تفرقه در تصمیم گیری ها و افزایش کارایی نیروها و امکانات گریز ناپذیر، بلکه لازم و ضروری است.

وی تأکید کرد: با تمام توان آماده هرگونه همکاری و تبادل اطلاعات با انتظامی استان های همجوار برای برقراری ایمنی و امنیت ترددها هستیم و تمام تلاش خود را به کار می گیریم که خدمتگزار لایقی برای زائران باشیم.

دستگیری اراذل و اوباش شاخص شهر کرمانشاه

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان کرمانشاه از دستگیری اراذل و اوباش شاخص شهر کرمانشاه خبر داد و گفت: اقدامات اوباشگرانه اراذل از چشمان پلیس دور نمی ماند.

سرهنگ "محمد رستمی" بیان کرد: مرحله دوم طرح سراسری مبارزه با اراذل و اوباش با هماهنگی مقام قضائی در سطح شهر کرمانشاه توسط عوامل این پلیس اجرا شد.

وی افزود: گزارشات مردمی حاکی از اخاذی و مزاحمت دو تن از اراذل شناسنامه دار شهر کرمانشاه بود، لذا با جمع آوری مدارک و ادله لازم و اخذ مجوزهای قضایی، محل سکونت آنان مورد بازرسی قرار گرفت و هر دو متهم دستگیر شدند.

این مقام انتظامی ادامه داد: تخریب اموال عمومی و خصوصی، اخلال در نظم، سرقت و ایراد ضرب و جرح عمدی از جمله سوابق کیفری متهمان است، لذا جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ رستمی تصریح کرد: در اجرای این طرح دو نفر دیگر از اراذل شهر کرمانشاه که اقدام به قدرت نمایی و تخریب اموال یک واحد صنفی کرده بودند، با اقدامات اطلاعاتی شناسایی و در یک عملیات ضربتی دستگیر شدند.

وی افزود: دو تن از اراذل نیز که به اتهام مشارکت در قدرت نمایی با سلاح سرد، اخلال در نظم و تهدید به قتل یکی از شهروندان تحت تعقیب کیفری قرار داشتند، در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند.

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان نسبت به اقدامات اوباشگرانه برخی مجرمان سابقه دار هشدار داد و گفت: این افراد به صورت مستمر تحت نظارت پلیس قرار دارند و در صورت بروز مشکل برای شهروندان، قاطعانه و قانونی برخورد خواهد شد.

دستگیری سارق احشام در اسلام آبادغرب

فرمانده انتظامی شهرستان اسلام آبادغرب از شناسایی و دستگیری سارق حرفه ای احشام و کشف ۵۹ رأس دام سرقتی خبر داد.

سرهنگ "بهروز سرتیپ نیا" در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت احشام در روستاهای اطراف شهر اسلام آبادغرب در سال گذشته، پرونده سرقت مفتوح و موضوع به ‌صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی شهرستان قرار داشت.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی با بررسی شیوه و شگردهای سارقان در ارتکاب جرم، موفق به شناسایی یک نفر سارق حرفه ای در این زمینه شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اسلام آبادغرب تصریح کرد: ماموران پلیس آگاهی در ادامه تحقیقات ضمن شناسایی مخیگاه متهم، با هماهنگی مقام قضائی وی را دستگیر کردند.

سرهنگ سرتیپ نیا افزود: متهم این پرونده در تحقیقات و بازجویی های فنی پلیس به هفت فقره سرقت احشام به تعداد ۵۹ راس اعتراف کرد.

وی با اشاره به اینکه متهم دارای سوابق متعدد سرقت احشام در شهرستان های گیلانغرب و اسلام آبادغرب است، گفت: تمامی مالباختگان در این زمینه شناسایی و متهم نیز با صدور قرار مناسب روانه زندان مرکزی اسلام آباد غرب شد.

زنده نگهداشتن یاد شهدا، امر به معروف است

فرمانده انتظامی شهرستان صحنه با اشاره به اینکه زنده نگهداشتن یاد شهدا، از مصادیق امر به معروف است، بر ضرورت پرورش جوانان ولایی به منظور پاسداشت از آرمان ها و دستاوردهای انقلاب تاکید کرد.

سرهنگ "بهروز فخری" در جمع خانواده شهید "علی کرمی" اظهار کرد: شهدا با ایثار و فداکاری و گذشت از خانواده های خود، آرمان های انقلاب را محقق کردند و اکنون پاسداشت و یادآوری نام و خاطره آنان به یک وظیفه همگانی تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه زنده نگهداشتن یاد شهدا، از مصادیق امر به معروف است، بر ضرورت پرورش جوانان ولایی به منظور پاسداشت از آرمان ها و دستاوردهای انقلاب تاکید کرد.

در پایان این دیدار فرمانده انتظامی شهرستان صحنه بر استمرار راه و هدف شهدا تاکید و عنوان کرد: نیروی انتظامی با قوت هرچه تمام تر در این مسیر ثابت قدم خواهد بود.

گفتنی است، در این دیدار خانواده شهید کرمی از نیروی انتظامی، خصوصاً فرماندهی انتظامی شهرستان صحنه به پاس ارائه خدمات متنوع اجتماعی و امنیتی تقدیر و تشکر کردند.

پلمب ۲۷ واحد صنفی متخلف در اسلام آبادغرب

فرمانده انتظامی شهرستان اسلام آبادغرب از پلمب ۲۷ واحد صنفی متخلف طی ۴۸ ساعت گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "بهروز سرتیپ نیا" گفت: در راستای تامین نظم و امنیت، طرح ارتقای امنیت اجتماعی و بازدید از صنوف طی ۴۸ ساعت گذشته به صورت ویژه در دستور کار مأموران این پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.

وی افزود: در اجرای این طرح ضمن بازدید و کنترل محسوس و غیر محسوس از واحدهای صنفی در رسته های مختلف به تعداد ۱۶ نفر از متصدیان صنوف تذکر شفاهی، برای ۹ واحد صنفی اخطاریه پلمب صادر و از ۱۸ متصدی واحد صنفی به دلیل عدم رعایت ضوابط انتظامی و صنفی تعهدات لازم اخذ شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اسلام آبادغرب با اشاره به اینکه تعداد ۲۷ واحد صنفی متخلف پلمب و از ادامه فعالیت آنان جلوگیری شد، عنوان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیر قانونی توسط افراد متخلف، مراتب را از طریق مرکز فوریت های پلیس ۱۱۰ در میان بگذارند تا نسبت به برخورد قانونی با آنان در سریع ترین زمان ممکن اقدام شود.

کد خبر 4082990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha