۲۰ شهریور ۱۳۹۶، ۱۳:۰۸

مهر گزارش می‌دهد:

روایتی از یک استقبال/حضور ۲۰ هزار کرجی در جشنواره «عیدتاعید»

روایتی از یک استقبال/حضور ۲۰ هزار کرجی در جشنواره «عیدتاعید»

کرج - در گفتگوی مهر با مسئولان، جشنواره «عید تا عید» رخدادی فرهنگی معرفی شد که با استقبال ۲۰ هزار نفری همراه بوده است.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها - مصطفی فراغت: نَه قهرمان افسانه‌ای بازگشته و نِه مسافری از سفری دورودراز، همیشه که نباید ماورائی دید، همیشه که نمی‌شود سخت و سنگین انگاشت. گاهی هم باید ساده دید، گاهی هم می‌شود رخدادهای کوچک و مغفول مانده را بزرگ و بی‌نظیر توصیف کرد. در همین بیخِ گوشمان، در روزهایی که سخت مشغولیم، گاهی وقت‌ها اتفاق‌هایی رخ می‌دهد که بی‌نظیرند، اتفاق‌هایی از جنسِ مَردم.

روایتی از یک استقبالِ بی‌نظیر شرح ساده‌ای است از یک حضور، از یک دورهمیِ خودمانی، از حضور پرشور من و تو، از حضور پرشور خانواده‌ها، از جشنواره‌ «عید تا عید».

روایتی از یک استقبالِ بی‌نظیر شرحِ شب‌های زیبایی است که مادری دست در دستِ کودکِ خردسالش آمده بود، یا خانواده‌ای که آمدند و جایی برای نشستن پیدا نشد. بعضی روایت‌ها را دوباره باید بازگو کرد، مثل روایتِ پدری که بعد از یک روز سخت، فرزندش را قلمدوش کرد به جشن آورد.

استقبال ۲۰ هزارنفری مردم کرج از جشنواره عید تا عید

جشنواره عید تا عید اتفاقی فرهنگی که به همت سازمان فرهنگی شهرداری کرج برگزار شد با استقبال بی‌نظیر مردم همراه بود. دراین‌باره با رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر کرج و معاون اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج گفتگو کرده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

اکبر سلیم نژاد با تأکید بر لزوم افزایش برنامه‌های فرهنگی هنری و تقدیر از برگزارکنندگان این جشنواره برای تجلیل از خانواده معزز شهدای مدافع حرم، افزود: برنامه عید تا عید که به مدت ۱۰ روز در تالار شهیدان نژاد فلاح برگزار شد با استقبال ۲۰ هزار نفر از شهروندان کرجی همراه بود.

اکبر سلیم نژاد گفت: یکی از برنامه‌هایی که به‌منظور ایجاد فضایی شاد در سطح شهر در فاصله بین دو عید قربان تا غدیر برگزار شد، جشن عید تا عید بود که با استقبال خوب شهروندان کرجی همراه شد.

عضو شورای شهر کرج افزود: این برنامه در یک محیط آرام و با رعایت شئونات اسلامی برگزار شد و توانست لحظات شادی را برای مردم رقم بزند.

وی  بابیان اینکه جشنواره عید تا عید  فرصت خوبی برای نزدیک شدن شهروندان به یکدیگر بود، گفت: جای خالی این‌گونه برنامهها در کرج و استان البرز  خالی است بنابراین لازم است تا بستر مناسب برای برگزاری باشکوه‌تر این برنامه‌ها ایجاد شود.

لزوم توجه به توسعه نشاطِ اسلامی

در ادامه معاون اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج با اشاره به لزوم توجه به توسعه نشاط اسلامی، اظهار کرد: یکی از مؤلفه‌های بسیار مهم جشنواره عید تا عید لزوم توجه به بهداشت روان و توجه به مباحث آموزش شهروندی بود.

احمد خیری با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص توجه به عید سعید غدیر خم، یادآور شد: تلاش ما بر این بود با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره لزوم توجه به عید سعید غدیر خم به‌عنوان عید مسلمانان و همین‌طور جامه عمل پوشاندن به صحبت‌های نماینده فرهیخته ولی‌فقیه در استان، در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت و گرامی داشت اعیاد به‌ویژه عید سعید خم ویژه‌برنامه‌های قابل قبولی را برگزار کنیم.

وی بابیان آن‌که جشنواره عید تا عید برنامه‌ای کاملاً خانواده محور بود، افزود: در جشنواره عید تا عید که با استقبال کم‌نظیر مردم در ۱۰ شب همراه بود سعی شد به محتوای فرهنگی و موضوعات هنری فاخر بیش از گذشته توجه شود چراکه به این نکته واقفیم که حق شهروندان برنامه‌هایی با موضوعات پیش‌پاافتاده نیست.

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی شهرداری کرج، گفت: یکی از افتخارات ما حضور خانواده معزز شهدا به‌ویژه شهدای مدافع حرم در جشنواره عید تا عید و تجلیل از آن‌ها بود.

خیری با اشاره به استقبال مردم از این جشنواره افزود: استقبال مردم از جشنواره عید تا عید به‌قدری خوب بود که متأسفانه برخی اوقات  قادر نبودیم از همه‌ خانواده‌هایی که حضور پیداکرده بودند تکریم کنیم و بسیاری اوقات فضا برای حضور بیشتر خانواده‌ها کفاف نمی‌داد.

کد خبر 4083940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha