۲۲ شهریور ۱۳۹۶، ۱۵:۵۹

وزیر خارجه پاکستان اعلام کرد:

آمریکایی‌ها برای طالبان مکان امنی ایجاد کرده‌اند

آمریکایی‌ها برای طالبان مکان امنی ایجاد کرده‌اند

وزیر خارجه پاکستان درمصاحبه ای اعلام کرد: ۴۰ سال است آمریکائی‌ها منافعشان را بر افغانستان تحمیل می‌کنند؛ لذا آمریکایی‌ها هستند که برای طالبان مکان امنی را به وجود آورده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، «محمد آصف» وزیر خارجه پاکستان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار آناتولی اظهارات «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه «پاکستان به مکان امنی برای گروه‌های تروریستی تبدیل شده است» را تکذیب کرد.

وزیر خارجه پاکستان در این گفتگو تأکید کرد: طالبان احتیاجی به مکان امن در پاکستان ندارد. آمریکایی‌ها در ۱۵ سال اخیر ۴۰ درصد از خاک افغانستان را به طالبان واگذار کرده‌اند. آمریکایی‌ها برای طالبان مکان امنی ایجاد کردند؛ نه پاکستان.

«محمد آصف» ادامه داد: پس از اظهارات ترامپ، همراه با همسایگان و دوستانمان بر لزوم اعتمادسازی برای حصول مواضع مشترک تأکید کردیم.

وی تصریح کرد: در رابطه با استراتژی جدید آمریکا در قبال افغانستان باید گفت که آمریکایی ها ۴۰ سال است که بر اساس منافع خودشان نقشه راه خود را بر مردم مظلوم در افغانستان تحمیل می‌کنند.

وزیر خارجه پاکستان در پایان خاطر نشان کرد: ترکیه و پاکستان در موضوع افغانستان با یکدیگر اتفاق نظر دارند. تصمیم بر این شد تا نشست ۳ جانبه ترکیه، افغانستان، پاکستان که از سال ۲۰۱۴ به حالت تعلیق در آمده بود از سر گرفته شود.

کد خبر 4086418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha