۲۲ شهریور ۱۳۹۶، ۲۳:۰۳

نماینده ولی‌فقیه در اردبیل مطرح کرد؛

محرومیت در جنوب استان اردبیل/کمربند گردشگری سبلان اجرا شود

محرومیت در جنوب استان اردبیل/کمربند گردشگری سبلان اجرا شود

اردبیل – نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل گفت: بر خلاف شمال استان، در جنوب اردبیل محرومیت و مهاجرت قابل‌توجه است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید حسن عاملی شامگاه چهارشنبه در دیدار با وزیر راه و شهرسازی متذکر شد: در سال‌های اخیر تحولاتی در شمال استان اردبیل به وجود آمده و آینده مطلوبی برای شمال استان پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: با این وجود جنوب استان نیازمند توجه ویژه است و انتظار می‌رود در بخش راه و شهرسازی نیز به جنوب اردبیل توجه شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان همچنین به ضرورت تکمیل راه‌آهن اردبیل تأکید کرد و گفت: مردم اردبیل نسبت به این پروژه بدبین شده‌اند و در جریان اعتبارات قابل‌توجهی که به پروژه‌های ریلی سایر استان‌ها اختصاص می‌یابد، هستند.

عاملی افزود: مطالبه دیگر تکمیل کمربندی گردشگری سبلان است و با توجه به اینکه تنها ۶۰ چشمه آبگرم معدنی در این کمربندی واقع شده، اجرای آن تحول عظیمی را برای استان به دنبال خواهد داشت.

امام جمعه اردبیل همچنین به اشاره به وضعیت نامطلوب راه‌های ارتباطی در شمال استان افزود: روزانه بیش از هزار نفر از مرز بیله سوار تردد دارند اما وضعیت راه در دو طرف مرز قابل‌مقایسه نیست و غرور ما به واسطه وضعیت راه‌های استان شکسته است.

وی تأکید کرد: انتظار می‌رود دستور اجرای راه ارتباطی گرمی- بیله سوار صادر و در عین حال به مسیر پارس‌آباد که به قتلگاه تبدیل شده توجه شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان همچنین با اشاره به سرریز شدن گردشگران در روزهای پایانی هفته از آذربایجان شرقی به اردبیل و سرعین خواستار تکمیل باند دوم اردبیل- آستارا شد.

وی با اذعان به اینکه اردبیل استانی صنعتی نبوده و بیشترین محصول آن سیب‌زمینی و گندم است، اضافه کرد: در مقابل جاذبه‌های گردشگری این استان قابل‌توجه است که با زیرساخت راه می‌توان استفاده بهینه از آن داشت.

کد خبر 4086750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha