۲۹ شهریور ۱۳۹۶، ۱۳:۰۹

در نشستی رسانه ای مطرح شد

تغییر نام انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس/ سالن سرو منتقل می‌شود

تغییر نام انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس/ سالن سرو منتقل می‌شود

امیر نصیربیگی مدیر گروه هنرهای نمایشی بنیاد فرهنگی روایت فتح در نشستی رسانه ای به تشریح فعالیت های این نهاد پرداخت.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست رسانه ای مدیر گروه هنرهای نمایشی بنیاد فرهنگی روایت فتح صبح امروز چهارشنبه ٢٩ شهریور با حضور امیر نصیربیگی مدیرعامل جدید هنرهای نمایشی این بنیاد برگزار شد.

در ابتدای نشست نصیربیگی با اشاره به تغییراتی که در بنیاد فرهنگی روایت فتح رخ داده است، عنوان کرد: این نشست برای معرفی و هم اندیشی با اهالی رسانه ترتیب داده شده است. اهداف انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس که از این پس با نام گروه هنرهای نمایشی بنیاد فرهنگی روایت فتح شناخته می شود شامل چند مورد است که سیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی، اشاعه و ترویج ارزش های انقلاب اسلامی، مقاومت و دفاع مقدس، فراهم آوردن شرایط و زمینه برای هنرمندان از جمله این اهداف است. همچنین تولید چند نمایش به عنوان الگو را مدنظر قرار دادیم.

وی ادامه داد: ۲ فعالیت محوری در کنار دیگر کارها مورد توجه ما قرار گرفته است. اول تولید جدی تر در تمام حوزه های مکتوب، پژوهشی، صحنه ای و خیابانی است و دیگر برگزاری جشنواره تئاتر مقاوت است که در واقع محور اصلی ما محسوب می شود. همچنین بعد از تغییرات در اولین اقدام به روز رسانی سایت گروه هنرهای نمایشی بود که خوشبختانه بعد از تلاش چندین روزه با آدرس «تئاتر روایت» در فضای مجازی بارگذاری شده است. از دیگر برنامه های ما برگزاری مراسم تعزیه «رکعت به رکعت عاشقی» است که از ٣١ شهریورماه در محل قبلی بنیاد در خیابان قرنی برگزار می شود. ۲ نمایش «نامه آخر» و «ماه هفتم» نیز تا پایان هفته دفاع مقدس روی صحنه هستند.

اجرای ۲۰۰ نمایش خیابانی و محیطی در هفته دفاع مقدس

نصیربیگی متذکر شد: قریب به ٢٠٠ اجرای خیابانی را هم پیش بینی کرده ایم که از دیروز اجراهای شان را در شهرهای مختلف آغاز کرده اند. نمایش محیطی «سر سردار» نیز در اماکن مختلف تهران اجرا می شود. همچنین یک نمایش فرمی و ترکیبی به نام «مامن» برای هفته دفاع مقدس آماده اجرا شده اما به دلیل تعدد برنامه ها در هفته اول این نمایش از ۱۵ مهرماه در بوستان یاس فاطمی اجرا می شود.

وی درباره زمان انتشار فراخوان جشنواره تئاتر مقاومت گفت: فراخوان شانزدهمین دوره جشنواره تئاتر مقاومت نیمه دوم مهرماه منتشر می شود. در این جشنواره نگاه جشنواره محوری نداریم بلکه نگاه مان دغدغه مند و مساله محور نسبت به حوزه تئاتر است. جشنواره نیمه اول آذر ٩٧ برگزار می شود و دبیرخانه جشنواره با انتشار فراخوان فعالیت خود را آغاز می کند.

این مدیر درباره بخش های مختلف جشنواره متذکر شد: جشنواره شامل بخش های مختلفی از جمله پژوهشی مقاومت، صحنه ای، بین الملل، خیابانی و محیطی، تولید آثار شاخص ملی، مسابقه نمایشنامه نویسی و کودک و نوجوان است. تلاش می کنیم در بخش بین الملل از کشورهایی که در حوزه مقاومت حرفی برای گفتن دارند دعوت کنیم و تنها محدود به چند کشور اطراف نباشیم.

نصیربیگی یادآور شد: یکی دیگر از نکات مورد توجه در گروه هنرهای نمایشی بحث تولید سوژه و مجموعه داستان های دراماتیک درباره تئاتر مقاومت، انقلاب و دفاع مقدس است چون برخی اوقات ضعف جدی در زمینه داستان پردازی داریم به همین جهت گروهی درحال شناسایی سوژه ها و تبدیل آنها به داستان ها و نمایشنامه های دراماتیک هستند. با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر تاثیرگذاری تئاتر در حوزه مفاهیم انقلابی علاقه مند هستیم رسالت خودمان را در این راستا درست انجام دهیم.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش درباره تعطیلی تماشاخانه سرو بیان کرد: بعد از اجرای تعزیه «رکعت به رکعت» عاشقی به دلیل اینکه این مکان قرار است در طول ۲ سال آینده در اختیار سایت قرار گیرد قرار است از مجموعه ۱۳ آبان بخشی را که مشرف به خیابان طالقانی است در اختیار بگیریم و موقتا تماشاخانه سرو به آنجا انتقال یابد و بار تولیدات ما را در این مدت بر دوش بکشد بر همین اساس از ۲۰ مهر تماشاخانه سرو در این مکان افتتاح خواهد شد.

به تعهدات مان در سال جاری عمل کرده ایم

مدیر گروه گروه هنرهای نمایشی بنیاد روایت فتح درباره سند چشم انداز این مجموعه که در دوره قبل قرار بود رونمایی شود، گفت: با توجه به اینکه به این سند باید یه سری بند جدید اضافه شود و هنوز تکمیل نشده است رونمایی از آن به تاخیر افتاده است و البته آقای عاقل زاده مدیرعامل قبلی بنیاد زحمت بسیاری در این زمینه کشیده اند اما قرار است با همفکری دوستان این سند تا آخر سال تدوین نهایی شود.

نصیربیگی درباره بدقولی در عملی کردن تعهدات بنیاد نسبت به هنرمندان توضیح داد: در هرسال ممکن است شرایط متفاوت باشد اما در سال جاری طبق قرادادهایی که با هنرمندان بستیم تمام تعهدات ما سر وقت انجام شده است و الان نسبت به هیچ کاری عقب ماندگی نداریم و امیدوارم تا آخر سال هم به همین ترتیب جلو برویم.

وی درباره دخالت مدیران ارشد در تولیدات تئاتری عنوان کرد: بعد از تغییرات مدیریتی بنیاد شورای سیاست گذاری طرح و برنامه، بازخوانی و پزوهشی راه اندازی شده است و قرار سات نگاه حرفه ای در کنار نگاه حمایتی و فرصت دادن به جوانان مد نظر قرار گیرد که میدران نیز به نطرات این شورا اهمیت می دهند و دخالتی در این امور ندارند.

وی در پایان درباره توزیع کتاب های چاپ شده متذکر شد: تعداید کتاب پژوهشی و شناخت نامه نوشته و تولید شده است اما یک سری اشکالاتی وجود داشت که باید مرتفع می شدند و برخی دیگر باید به روز می شدند و اگر فرصت شد قرار است در همین ماه مهر این کتاب ها منتشر شوند.

کد خبر 4092659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha