۴ مهر ۱۳۹۶، ۱۶:۵۳

بازیهای داخل سالن آسیا - ترکمنستان؛

پایان تلاش فرنگی‌کاران ایران با کسب ۶ مدال طلا و ۲ نقره

پایان تلاش فرنگی‌کاران ایران با کسب ۶ مدال طلا و ۲ نقره

تیم ملی کشتی فرنگی ایران با کسب ۶ مدال طلا و ۲ مدال نقره به کار خود در پنجمین دوره بازیهای داخل سالن قهرمان آسیا در ترکمنستان خاتمه داد.

به گزارش خبرنگار مهر، پیکارهای کشتی فرنگی بازیهای داخل سالن قهرمانی آسیا از صبح امروز سه شنبه در شهر عشق آباد ترکمنستان آغاز شده بود که نمایندگان ایران موفق شدند با کسب ۶ مدال طلا و ۲ مدال نقره به کار خود خاتمه دهند.

بنا بر این گزارش، محسن حاجی پور عصر امروز در  دیدار فینال وزن ۵۹ کیلوگرم بازیهای داخل سالن قهرمانی آسیا به مصاف کالی سلیمان اف از قرقیزستان رفت و با نتیجه ۳ بر یک مغلوب شد و به مدال نقره رسید.حاجی پور صبح امروز در دور نخست اسلام جان بهرام اف از ازبکستان را با نتیجه ۲ بر یک از پیش رو برداشت و در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر راچمات مباروک از اندونزی را مغلوب کرد. او در نیمه نهایی هم سیدیلا تازایف از ترکمنستان را با نتیجه ۵ بر یک شکست داد و به دیدار فینال راه یافت.

در وزن ۶۶ کیلوگرم، امین سوری در دیدار فینال به مصاف دانیار کالینوف از قزاقستان رفت و با نتیجه ۲ بر یک شکست خورد و دومین مدال نقره تیم ایران را کسب کرد. سوری صبح امروز پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۹ بر صفر احمد داهشان از اردن را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد.در این مرحله با نتیجه ۲ بر ۲ از سد یوای یاماتو از ژاپن گذشت و فینالیست شد.

در وزن ۷۱ کیلوگرم، فرشاد بلفکه در دیدار فینال به مصاف علی سیهو از ترکمنستان رفت و با نتیجه ۱۱ بر صفر پیروز شد تا نخستین طلای کشتی فرنگی را به نام خود ثبت کند.بلفکه صبح امروز در دور اول با نتیجه ۴ بر یک روسلان تساریف قهرمان آسیا از قرقیزستان را شکست داد وی در دور دوم مقابل سیف اله سلطونشوخی از تاجیکستان با نتیجه ۹ بر صفر به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. بلفکه در این مرحله به مصاف آرام واردانیان از ازبکستان رفت و با نتیجه ۴ بر یک به برتری رسید و فینالیست شد.

در وزن ۷۵ کیلوگرم پژمان پشتام در مصاف فینال رودرروی ریدونگ ژانگ از چین قرار گرفت که با نتیجه ۳ بر یک پیروز شد و دومین مدال طلای ایران را به نام خود ثبت کرد. پشتام پیش از راهیابی به دیدار فینال، در دور نخست با نتیجه ۸ بر صفر محمد مچیک از لبنان کشتی را مغلوب کرد و در دور دوم جفرسون ماناتاد از فیلیپین را با نتیجه ۸ بر صفر شکست داد. وی در دور سوم با نتیجه ۱۱ بر یک از سد مالیک خلیل از افغانستان گذشت و به نیمه نهایی رسید و در این مرحله هم تمرلان شادوکایف از قزاقستان را با نتیجه ۸ بر ۴ شکست داد و فینالیست شد.

در وزن ۸۰ کیلوگرم مهدی ابراهیمی در دیدار فینال به مصاف آتابک عزیزبیکوف از قرقیزستان رفت و ۳ بر ۲ برنده شد و مدال طلای سوم ایران را از آن خود کرد. ابراهیمی صبح امروز در دور نخست با نتیجه ۳ بر ۲ آسخات دلمحمداف از قزاقستان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله نوربک خاشیمبیکوف از ازبکستان را بانتیجه ۷ بر صفر از پیش رو برداشت و فینالیست شد.

در وزن ۸۵ کیلوگرم سامان عزیزی در فینال با راویندر خاتری از هند سرشاخ شد که این کشتی در نهایت با نتیجه ۴ بر یک به سود عزیزی به پایان رسید تا چهارمین مدال طلای کشتی فرنگی ایران به نام او ثبت شود. عزیزی پیش از راهیابی به فینال در دور اول با نتیجه ۳ بر یک سگلدی آنایف از ترکمنستان را از پیش رو برداشت و در دور دوم حسین موتسولوگوف از قزاقستان را با نتیجه ۷ بر یک شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله هم با نتیجه یک بر یک آزات بیشیبیکوف از قرقیزستان را مغلوب کرد و راهی دیدار فینال شد.

در وزن ۹۸ کیلوگرم امیرحسین حسینی در دیدار فینال رودرروی اوزو دژوزوپبکوف از قرقیزستان قرار گرفت که ۳ بر ۲ به پیروزی رسید و صاحب پنجمین مدال طلای ایران شد. حسینی برای رسیدن به دیدار فینال، پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۸ بر یک اصلان کولیف از ترکمنستان را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله نیز نارا یوتا از ژاپن را با نتیجه یک بر یک مغلوب کرد و به فینال راه یافت.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم بهنام مهدیزاده در دیدار فینال به مصاف ناوین از هند رفت و توانست با کسب پیروزی ۲ بر صفر ششمین مدال طلای کشتی فرنگی ایران را به چنگ آورد.

مهدیزاده در دور نخست با نتیجه ۳ بر ۲ نورماخان تینالیف از قزاقستان را مغلوب کرد و در دور دوم با نتیجه ۷ بر ۳ از سد ساتوشی کایزوکا از ژاپن گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این دیدار کیانگ منگ از چین را با نتیجه یک بر صفر شکست داد و راهی فینال شد.

کد خبر 4098874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha