۶ مهر ۱۳۹۶، ۱۲:۳۲

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان نهاوند:

مساجد نهاوند برای برگزاری مراسم ایام تاسوعا و عاشورا آماده است

مساجد نهاوند برای برگزاری مراسم ایام تاسوعا و عاشورا آماده است

نهاوند - رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان نهاوند گفت: مساجد شهری و روستایی این شهرستان برای برپایی مراسم سوگواری در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی آماده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام موسی محبی پیش از ظهر پنج شنبه در جمع اعضای شورای هیئات مذهبی نهاوند بابیان اینکه مساجد شهرستان نهاوند برای برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی آماده است، گفت: عزاداری و سوگواری برای امام حسین(ع) و یاران باوفایش همه ساله با شکوه خاصی در شهرستان نهاوند برگزار می‌شود که امسال نیز مطابق سنت دیرین در مساجد، تکایا، حسینیه ها و هیئت های مذهبی این برنامه برگزار شده است.

وی گفت: جوانان با فعالیت در ۲۴۵ هیئت مذهبی شهرستان نهاوند و با نصب پارچه سیاه و پرچم های منقش به اسامی ائمه اطهار و حضرت ابوالفضل(ع) خود را برای برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی آماده کرده اند.

حجت الاسلام محبی با تاکید براینکه آسیب شناسی مراسم عزاداری باید اولویت کار شورای هیئات مذهبی قرار گیرد، گفت: باید مراسم دهه نخست ماه محرم را مورد ارزیابی قرار داد تا هم از نظر آسیبشناسی فرهنگی و مجالس عزاداری و هم آسیب زدایی از این فرهنگ ناب و اصیل و موثر فعالیتهایی صورت گیرد.

حجت‌الاسلام محبی خواستار تشکیل کمیته ای برای آسیب شناسی و آسیب زدایی از فرهنگ عزاداری و نیز ساماندهی خدمات رسانی به عزاداران شد و افزود: باید نقاط ضعف و قوت شناسایی شود تا در مناسبتهای آینده شاهد کمرنگ شدن آسیبها باشیم.

وی تاکید کرد: مجالس عزای امام حسین(ع) باید حسینی باشد و هر چه که با این فرهنگ عزت بخش و بصیرت افزا فاصله دارد، زدوده شود.

کد خبر 4100323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha